Even de walstroom vergeten

algemene discussies

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor PARO » 13 Jan 2014, 22:34

Bericht door PARO » zo 01 sep 2013, 08:22

Een schipper die niks tegenkomt,of een boot zonder krassen is niet gebruikt.
Bij mijn allereerste vaartocht met een andere boot kon ik de verfpot bovenhalen; tot 3x toe met de boeg tegen de wal.
Conclusie: de boot was langer. :oops:

Clemens
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor Wolf1 » 13 Jan 2014, 22:35

Bericht door Wolf1 » zo 01 sep 2013, 08:44

Het zal me echt niet overkomen !
Met een relaitje is de startstroom onderbroken.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1881
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor stentor950 » 13 Jan 2014, 22:35

Bericht door stentor950 » zo 01 sep 2013, 11:21

Ik kan het zonder relaitje, dat heet je hersens gebruiken ;)
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Jan 2014, 22:35

Bericht door R.C.Grootveld » zo 01 sep 2013, 13:18

Casual schreef:
Ik heb een geplastificeerde kaart met alle aandachtspunten voor het wegvaren en terugkomen en verlaten van de boot



De bekende checklist uit de luchtvaart, heb daar ook wel eens aangedacht. Ben wel eens teruggeren omdat ik vergeten was de kachel uit te doen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Jan 2014, 22:36

Bericht door R.C.Grootveld » zo 01 sep 2013, 13:21

PARO schreef:
Bij mijn allereerste vaartocht met een andere boot kon ik de verfpot bovenhalen; tot 3x toe met de boeg tegen de wal



Weet er alles van: Dwars in de Oranjesluis met nog geen 25 uur op de klok en je dan pas echt realiseren dat 11 ton staal wat anders is dan een sloep van 1100 kg. Gelukkig waren er de troostende woorden van een medewatersporter: Ach meneer, de eerste kras is altijd het moeilijkst.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor Wim Niessen » 13 Jan 2014, 22:36

Bericht door Wim Niessen » zo 01 sep 2013, 16:43

Had pas mijn eerste boot en stond na een klein regenbuitje weer heerlijk buiten te sturen. Was - dacht ik - stuurloos omdat bij het benaderen van de Irenebrug in Rotterdam mijn boot vooruit bleef varen ondanks dat ik achteruit geschakeld had. Tegen de kade aangevaren, boot aan het remmingwerk gelegd, loopplank uitgelegd en naar een werf in de buurt gereden. Daar mijn sleutels achtergelaten met het verzoek het probleem op te lossen. De dag daarna werd ik teruggebeld: de bediening binnen stond niet in zijn vrij.
Meer vertel ik niet!!!!
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor vuuren1 » 13 Jan 2014, 22:36

Bericht door vuuren1 » zo 01 sep 2013, 17:55

Wim Niessen schreef:
Had pas mijn eerste boot en stond na een klein regenbuitje weer heerlijk buiten te sturen. Was - dacht ik - stuurloos omdat bij het benaderen van de Irenebrug in Rotterdam mijn boot vooruit bleef varen ondanks dat ik achteruit geschakeld had. Tegen de kade aangevaren, boot aan het remmingwerk gelegd, loopplank uitgelegd en naar een werf in de buurt gereden. Daar mijn sleutels achtergelaten met het verzoek het probleem op te lossen. De dag daarna werd ik teruggebeld: de bediening binnen stond niet in zijn vrij.
Meer vertel ik niet!!!!




Is bekend, een ander systeem waarbij dit niet kan is ook mogelijk, maar duurder.
Het mogelijk gevaarlijke systeem is overigens wel CE goedgekeurd.

Ooit is er een schipper letterlijk onthoofd omdat dit ook gebeurde en hij zijn hoofd buiten de schuifdeur had om toen af te duwen. De schuifdeur werd door een liggende zeilbootmast geraakt en schoof met kracht dicht...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor quichot » 13 Jan 2014, 22:36

Bericht door quichot » ma 02 sep 2013, 07:52

Die walstroomkabels zijn ook véél te kort voor een gemiddeld tochtje. :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor Casual » 13 Jan 2014, 22:37

Bericht door Casual » di 03 sep 2013, 16:24

stentor950 schreef:
Ik kan het zonder relaitje, dat heet je hersens gebruiken ;)



Dat dacht ik ook!
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

Re: Even de walstroom vergeten

Berichtdoor Casual » 13 Jan 2014, 22:37

Bericht door Casual » di 03 sep 2013, 16:32

Wolf1 schreef:
Het zal me echt niet overkomen !
Met een relaitje is de startstroom onderbroken.
Gr. Wolf1



Hoe moet ik dat zien?
Hoe ziet de verbinding tussen de systemen eruit?
Dat is mij niet duidelijk. Ik ben ook niet electrisch onderlegd ( en nog kleurenblind bovendien :oops: )
Het aanzetten van een nieuwe stekker lukt me wel 8-)
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten