forum onbereikbaar?

algemene discussies

Re: forum onbereikbaar?

Berichtdoor MankeVisser » 30 Mrt 2026, 09:18

Ook hier in Noord Holland Noord de laatste dagen meerdere malen soms dagen en soms uren eruit
MankeVisser

ligplaats: Schagen
info: Motorjacht Wilhelmina
Volker Kotter uit 1968

Berichtdoor aadbloem » 30 Mrt 2026, 09:23

henkvd schreef:Ik heb geen antwoord voor de bereikbaarheid, met mijn tools kon ik verder ook nergens bij. zat aan de host kant vast blijkbaar.

De host/server leek prima bereikbaar volgens mij alleen de webserver daar meldde: Toegang Niet Toegestaan
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor kajoe » 30 Mrt 2026, 10:42

tja hiier ook maar steeds de melding er uit voor groot onderhoud ook het marine forum precies het zelfde .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor chaea » 30 Mrt 2026, 10:47

heuvels schreef:Het was afgelopen dagen weer goed raak. Als ik het forum beheerde zou ik overstappen naar een andere hoster. Zo als het nu is gaat de lol er snel van af. Zoals alles zal het wel een kwestie zijn van geld. Als je Google advertenties implementeert dan haal je de kosten van een betere hoster er gemakkelijk uit.

Er zal zeker een beter alternatief zijn, maar dat kan ook betekenen dat dan de bestaande gesprekken anders ingedeeld gaan worden. Dat was toen ook met het vorige forum het geval, was bijna niet meer leesbaar.
En om nu weer vanaf 0 te beginnen is onverstandig, daarvoor is de kernpostergroep te klein geworden.

Enne reclames, nee aub niet
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Sapper_Morton » 30 Mrt 2026, 11:33

Mijn duit in het zakje, het phpBB platform is met de database prima te migreren naar een andere hostingsprovider zonder dat dit inhoudelijke veranderingen
van het forum qua indeling e.d. met zich meebrengt. Of er moeten zaken spelen waar ik geen kijk op heb.

De omschakeling van provider brengt mogelijk wel weer een korte periode van onbereikbaarheid met zich mee. Of je kiest er voor om de oude omgeving op
alleen lezen te zetten totdat de nieuwe omgeving in de lucht is en dan pas de DNS (vertaler van naam naar IP adres) om te zetten. Technisch is dit mogelijk.

De vraag is of de huidige beheerder / eigenaar dit wil, en misschien is hij er al mee bezig want ik kan me voorstellen dat hij hier ook niet blij van wordt.

De kosten zijn, even snel gekeken, gemiddeld tussen de 3.00 Euro en de 6.00 Euro per maand voor een site die (voorzichtige inschatting) voldoet voor het
Watersportforum. Sommige bieden zelfs verhuisservice aan ;). Wellicht is het een idee om met de pet rond te gaan. Of een gering bedrag te vragen voor
een lidmaatschap.
Gebruikers-avatar
Sapper_Morton

ligplaats: Barendrecht
info:

Berichtdoor aatv » 30 Mrt 2026, 11:34

bijna een week geen forum! was het mijn forum dan had ik die sukkels eens op zijn rotterdams
duidelijk gemaakt dat dit niet acceptabel is! en de dagen van niet online in mindering gebracht.

een host die zo met zijn klanten omgaat......

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor pascall » 30 Mrt 2026, 11:54

Ik heb ook het vermoeden dat de onbereikbaarheid steeds frequenter plaats vind en langer duurt, zo blijft er niet veel van over.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 30 Mrt 2026, 12:21

chaea schreef:Er zal zeker een beter alternatief zijn, maar dat kan ook betekenen dat dan de bestaande gesprekken anders ingedeeld gaan worden. Dat was toen ook met het vorige forum het geval, was bijna niet meer leesbaar.
En om nu weer vanaf 0 te beginnen is onverstandig, daarvoor is de kernpostergroep te klein geworden.

Enne reclames, nee aub niet
Ik heb hier ervaring mee. kwestie van een database backup maken met de forum software. bij de nieuwe hoster een server omgeving aanvragen met dezelfde specificaties als de huidige server. dan een nieuw forum installeren van hetzelfde level. meer info hierover op https://www.board3.de/
dan de backup restoren zodra het lege forum weer in de lucht is.
Mogelijke complicatie is dat de originele phpbb versie is gemodificeerd door https://www.board3.de/ daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor henkvd » 30 Mrt 2026, 12:35

Kan heel rustig zeggen dat het de laatste tijd een drama is, ga contact opnemen met degene die de boel beheert, want dit is geen doen.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat