Ervaring Webwinkels en garantie-afhandeling

algemene discussies

Ervaring Webwinkels en garantie-afhandeling

Berichtdoor stentor950 » 22 Apr 2015, 18:36

Iedereen heeft cq krijgt ermee te maken. Je ontkomt er bijna niet meer aan. Je koopt iets bij een webwinkel en achteraf blijkt het net niet te zijn wat je voor ogen had. Het is wel mooi maar is het nét niet, het past wel maar is het nét niet helemaal. D?e prijs was juist/goed, maar achteraf dus toch een beetje spijt.

Zelf heb ik meestal dat ik het product materiaal is handen moet hebben gehad om de kwaliteit te beoordelen, de stof te betasten, het gewicht ervan in handen te hebben, gewoon te ervaren wat je koopt.

Wat is jullie mening?

PS. Ik ben zelf GEEN ondernemer!
Laatst gewijzigd door stentor950 op 22 Apr 2015, 20:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ervaring Webwinkels

Berichtdoor aquanaut » 22 Apr 2015, 19:13

In dat soort gevallen kun je het product terugsturen en je beroepen op je herroepingsrecht.
Niets aan de hand dus.
Herroepingsrecht is wettelijk geregeld en geldt bij elke webshop!

Kost je alleen de verzendkosten om het product terug te sturen, maar ja die kosten heb je ook als je met je auto naar een normale winkel moet rijden.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor Ardi » 22 Apr 2015, 19:18

Herroepingsrecht geldt 14 dagen, zonder opgaaf van redenen.
En een bij goede shop mag je zelfs kosteloos retourneren.

Gr Ardi
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi

ligplaats: Oostvoorne
info:

Berichtdoor Marcel010 » 22 Apr 2015, 19:26

En je mag de goederen zelfs gebruiken en en dan terugsturen.
De webshop dient ook de verzendkosten die de consument heeft betaald te crediteren, kosten van retourneren zijn inderdaad voor de verkoper.
Ik zelf heb ook een webshop en dat laatste ben ik het niet mee eens.
Er mag ook wel enig risico bij de koper liggen, als ik iets bij de V&D terugbreng krijg de benzinekosten van de heenreis ook niet vergoed.

Maar goed, dat is een ander verhaal.

Mijn mening is wel dat er in de watersport-webwinkel wereld nog wel wat winst is te behalen, een hoop van het zelfde en vaak weinig specificaties.
Gebruikers-avatar
Marcel010

ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Berichtdoor stentor950 » 22 Apr 2015, 19:31

@Aquanaut

Je geeft even technisch aan wat je doet cq moet doen als het product niet voldoet. Dat is niet wat ik bedoel. De om-beschrijving van het product kan nog zo goed zijn, de foto's nog zo goed, maar als je het dan in handen hebt dan klopt het technisch gezien helemaal, maar .......... je krijgt of hebt dan het gevoel dat, als je in de winkel had gestaan, je het niet gekocht zou hebben.

Waarom, omdat je het dan kan 'proeven' en 'voelen'. Heb je dan niet het goede gevoel, dan leg je het gewoon weer terug. Ik gebruik het internet dan ook vaak om mij te oriënteren en ga vervolgens op pad om het in levende lijve te zien.

Het gaat dus om het gevoel en de ervaring cq beleving van een product. Heb je eenzelfde product al eens eerder gekocht, dan gaat bovenstaande niet op.
Voorbeeld: Als je nog nooit een marifoon hebt gezien, dan koop ik het niet in een webshop met alleen een fotootje en beschrijving. Dan wil ik het eerst zien. De tweede heb je in 5 minuten op het web gevonden en gekocht ( uit eigen ervaring).

Ik zou graag de ervaring(en) van anderen met kopen via het web willen horen.
Ariadne kruiser
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

info:

Berichtdoor aquanaut » 22 Apr 2015, 19:53

Marcel010 schreef:kosten van retourneren zijn inderdaad voor de verkoper.
........Mijn mening is wel dat er in de watersport-webwinkel wereld nog wel wat winst is te behalen, een hoop van het zelfde en vaak weinig specificaties.

Kosten zijn voor de koper zal je bedoelen....
Het gebrek aan informatie komt meestal voort uit het gegeven dat internet winkels vaak "sales driven" zijn.
M.a.w. de meeste webwinkels hebben heel goed door hoe ze moeten verkopen maar hebben geeeen idee wat ze verkopen, zeker als het over meer technische shops gaat.
Wij voorzien als groothandel naast onze eigen webshop ook diverse ander webshops van goederen, wij behandelen daarbij ook alle technische vraagstukken van deze webshops.
Men is meestal niet bereid om naar enige technische training te komen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) commerciële trainingen daarentegen worden maar wat graag gevolgd.
Ik noem dit een beetje de "vieze handen vrees" waar helaas de jongere generaties mee besmet zijn.
Handig met computers zijn ze dan weer wel, waardoor de webshops als paddenstoelen uit de grond springen.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor stentor950 » 22 Apr 2015, 20:18

Dit was niet mijn bedoeling. Nu gaan de webwinkels elkaar de vliegen afvangen.

Ik wilde hier graag de ervaringen van de KOPERS delen. Misschien dat de webwinkels zich even afzijdig moeten houden en luisteren naar de kopers. Ik krijg de indruk dat de fora-gebruikers over het algemeen geen blad voor de mond nemen.

Misschien is en van de feed-back nog wat leren.

Ik heb zojuist de kop uitgebreid met Garantie afhandeling zodat daar ook op gereageerd kan worden.
Ariadne kruiser
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

info:

Re: Ervaring Webwinkels en garantie-afhandeling

Berichtdoor Davidos » 22 Apr 2015, 21:54

Ik koop nog wel eens online. Dat is me eigenlijk altijd wel bevallen. Maar, ik onderzoek ook vooraf wat ik wil.

Soms ga ik ook gewoon naar een winkel om het daar te zien en dan ook te kopen.

Laatst kwam ik sip weer thuis. Ik ging naar de Mediamarkt om een 27" TFT in hoge resoltie (2560x1440) monitor te kopen voor bij mijn pc. Ze hadden er precies NUL :(

Nouja, mijn 20" monitors (1600x1200) doen het nog prima, ander keertje verder kijken. Maar, het viel me wel tegen.

Oja, onze televisie komt ook bij een webshop vandaan, dat ging prima.

Garantie heb ik 1 keer nodig gehad. Dat verliep uitstekend. En 1 keer heb ik eens een order gecancelled omdat na de betaling pas bleek dat men met vakantie was en de levering nogal zou duren. Daar heb ik wel achter mijn geld aan moeten zitten, leek me geen boze opzet, gewoon een wat vergeetachtig iemand. Evengoed wel slordig.

Wel controleer ik altijd of een webwinkel een goed bedrijf is, voor zover ik dat kan beoordelen, natuurlijk......

Groet,
Davidos
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos

ligplaats: Loosdrecht
info:

Berichtdoor gast » 23 Apr 2015, 04:38

ik koop heel veel online, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en via het net kan ik het product en de aanbieders vergelijken.
Heel belangrijk in mijn koopgedrag zijn de verzendkosten, er zijn tegenwoordig heel wat webshops die aanbieden met gratis verzenden waardoor je daar ook vaak nog enkele euro's kan besparen.

Producten vallen me ook nooit tegen, ik doe altijd research en er staan heel veel reviews op het internet waardoor je een prima beeld van de kwaliteit krijgt.
Bruin en witgoed bekijk ik vaak in de winkel voordat ik overga op een internetaankoop, mijn laatste aankoop was een cv ketel via de CV-hal wat mij echt een behoorlijke besparing opleverde.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor stentor950 » 23 Apr 2015, 13:41

Zoals ik eerder al schreef, gaat het bij bestellen van producten die ik al heb niet op. Deze bestel ik wel via het internet. Ongeveer een maand geleden gaf mijn vaatwasser na 12 jaar trouwe dienst de geest.Het is een inbouwmodel, dus het uiterlijk doet er niet toe. Een Miele wil ik niet. Ik wil geen vaatwasser die het 25 jaar doet. De techniek verbeterd zich jaarlijks en voordat je het weet zit je met een oud ding. Persoonlijk stel ik dus geen prijs op een Miele.

Om 09.00 kwam ik erachter dat het apparaat de geest had gegeven. Eerst het apparaat leeghalen en met de hand afwassen. Ze begeven het altijd vóór dat de afwas klaar is. Ongeveer 10 minuten later had mijn vrouw al een aantal gewenst exemplaren opgezocht en nog geen half uur later was de beslissing genomen en een nieuw exemplaar besteld. De volgende dag bezorgd en weer teruggeplaatst. :D

Dat vind ik het voordeel van internet. Als je weet WAT je wilt kopen, en ook van te voren weet wat de kwaliteit en prijs is, dan vind ik het een uitkomst.
Ariadne kruiser
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

info:

Terug naar Steigerpraat