Dat u het even weet!!!

algemene discussies

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor quichot » 14 Jan 2014, 19:20

Gelukkig zijn dat soort akkefietjes nou ook weer geen schering en inslag, Jan, maar het komt wel voor. Meestal groet ik die arkbewoners even voorzover ze me zien langsvaren, en doorgaans groeten ze vriendelijk terug.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor gast » 14 Jan 2014, 21:13

Popeye schreef:
chaea schreef: Jouw opmerking komt overeen met " wat moet je met een sportauto als er toch geen snelweg in de buurt is"


Ik vroeg voor mijn verjaardag altijd een Ferrari, op de vraag wat ik als cadeau wilde, (heb een keer een schaalmodel van een Ferrari gekregen) maar in Nederland vind ik het bezit van zo'n auto eigenlijk zinloos. (Maar als je me een cadeau wil geven; graag!!!!) 8-)

Stel nou dat je een jachthaven aan de Waal als thuishaven hebt. Dan vind niemand het onlogisch wanneer je voor een speedboot kiest, en niet voor een zeilboot.

Groet, Jack.


Ik zei schreef expres al sportauto, dat kan dus ook een Golf GTI of Fiat Barchetta zijn. (wellicht heb je meer kans als je zo'n auto op je verjaardag vraagt :D )

De Waal is niet echt een plek om te zeilen en idd de vaarwegen in Giethoorn zijn niet geschikt om te speeden.
Maar er zijn zeilboten met een goede motor die de Waal kunnen bevaren, kunnen best mensen in Tiel wonen die gek zijn van Zeilen en dat doen op de Grevelingen of Noordzee. Verder is een speedboot op Giethoorn een heel ander verhaal, deze boten zijn uiterst comfortabel (vooral openbow) en geschikt voor meerdere personen. Ik snap de keuze wel, lekker kunnen relaxen en als je eens wild wil doen ga je even lekker los op de Beulakerweide.
Overigens is het hebben van een speedboot puur voor het speeden niet heel veel plaats in Nederland, in Friesland alleen nog op het Snekermeer en Tjeukermeer waar zulke (kleine) gebieden zijn.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten