In welke haven liggen jullie in Zeewolde. Je schrijft over het Eemmeer, dus ik krijg het vermoeden dat je bij de Eemhof ligt.
Is er dan werkelijk niemand in de haven die wil helpen?
Of neemt manlief van niemand iets aan?
G.brul schreef:In welke haven liggen jullie in Zeewolde. Je schrijft over het Eemmeer, dus ik krijg het vermoeden dat je bij de Eemhof ligt.
Is er dan werkelijk niemand in de haven die wil helpen?
Of neemt manlief van niemand iets aan?
Sapper_Morton schreef:Heel herkenbaar dit verhaal. Ik heb sinds 2 maanden een eigen boot en liep tegen dezelfde dingen aan.
De dingen die ik tot op heden heb geleerd;
1) Accepteer dat je in het begin flink loopt te klooien. Dat hoort erbij en is niets om je voor te schamen.
2) Doe heel rustig aan, beter te langzaam varen dan te snel.
3) Plaats je fenders op de juiste plaatsen (Google is your best friend) en laat ze voorlopig lekker buiten boord hangen. (Ik heb zelfs een boegfender)
4) Leer de basisregels van het varen uit je hoofd of download de gratis vaarbewaarkaart vanaf de website "Varen doe je samen" en print deze uit.
Lamineer hem als je die mogelijkheid hebt. Deze kaart helpt enorm onder het varen, je hoeft dan niet te zoeken naar wat een bord o.i.d. betekend.
5) Oefenen oefenen en nog eens oefenen. Ga op een rustige dag het open water op en ga achteruit varen. Kijk wat je boot doet en leer daarvan.
6) Heb ...... aan de beste stuurlui aan wal. Ja het kan extra druk geven maar sluit je er voor af.
7) Spit dit forum door, er staan veel nuttige tips op, soms een beetje tegenstrijdig maar dat hoort bij het medium.
Het wordt vanzelf leuker, let maar op.
Succes.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers