zolang het lozen niet voor alles en iedereen geld, beroepsvaart, rondvaartboten etc, zie ik er persoonlijk niet echt
het nut van een vuilwatertank in want dat beetje stront wat ik produceer weegt daar niet tegen op. ook houd men
er geen rekening mee dat boten zoals mijn bootje er ook geen ruimte voor hebben om zo een tank in te bouwen want
die zou dan zo klein zijn dat mijn porti handiger is. per seizoen hoef ik die gemiddeld drie keer te legen daar ik zoveel
mogelijk gebruik maak van het sanitair in de haven[s]. in mijn thuishaven 30mtr lopen. maar goed het zou handiger zijn
als men bij de vuilwater tank zelf een pompje heeft dan hoeft er op de wal maar een buis naar het riool te zijn. nix
kosten verder voor de haven en goedkoper te realiseren. een broyeurpomp zou daar prima geschikt voor zijn en is stukken
goedkoper dan een flushguard oid. het bilgewater tja ik heb dat probleem niet, mijn bilge is gewoon brandschoon. daar
mijn motor niet lekt en er onder de galant een bakje staat. twee keer per jaar ff legen doekje door de bilge. en klaar.
verder begrijp ik ook niet wat men er van weerhoud een porti te gebruiken ipv dure afvoer installaties en zo. ook hebben de
meeste havens wel een faciliteit deze te legen wat ook nog gratis is. misschien zie ik het allemaal wat makkelijker maar ik
heb dan ook zo n 25 jaar in een vrachtwaggel gewoond en daar zit echt geen plee in en kan je in een plastic zak kakken of
onder de auto daar sanitair vaak ontbreekt of ronduit gevaarlijk vies is op veel plaatsen en dan ben ik toch best blij met
mijn potti op de boot! verder zouden de milieu piepers ook een droogtoilet kunnen overwegen dat werkt ook prima! zelf let
ik ook wel op het milieu maar je moet ook niet overdrijven.
greetzz aat