A Good Scanning Service

algemene discussies

Re: A Good Scanning Service

Berichtdoor henkvd » 20 Jun 2024, 21:34

Geen reacties plaatsen, dan gaat de hele zooi zonder moeite de prullenbak in, tegen houden, ja, dat blijft lastig, zo ben je er een tijdje vanaf af en zo borrelen ze weer op.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor chaea » 21 Jun 2024, 08:54

Yep schreef:Stilstand is achteruitgang.
En dat laatste betekent dat het een keer stopt of leegloopt naar een ander al of niet nieuw forum.

Ik heb in een ver verleden geprobeerd dit op te pakken, weerstand was dermate groot ( van leden die allang niet meer aktief zijn) dat ik er verder niks mee gedaan heb.
Het forum kabelt wel rustig door maar de hoogtijdagen van het concept forum is geweest.

Op Facebook heb je vele groepen en daar heb je echt hele slechte maar ook zeer goede. Dat er toch veel behoefte bestaat aan informatie blijkt hier wel uit.
Als toendertijd mijn idee met het maken van een FB groep direct gekoppeld aan het forum door was gegaan, dan was dat nu zeker weten succesvol geweest.
Een goedopgezette en beheerde social media pagina is m.i een toevoeging .
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Mopolcamper » 21 Jun 2024, 09:35

Er zijn hier maar plm. 30 actief.
Van hen zijn max. 4 deskundig.
Het ontbreken van moderatie zorgt er voor dat velen voortijdig afhaken.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 21 Jun 2024, 10:21

Moderatie heb ik ook al aangekaart maar ook daar gebeurt niks mee. En dan wel iemand die neutraal is en niet voor eigen parochie aanwezig is.
chaea

Berichtdoor Yep » 21 Jun 2024, 10:31

Eensch met de laatste reacties.

Ik zwerf nu een tijdje een beetje op het ZF.
Hoe anders is dat, een eyeopener hoe het ook kan.

Mijn voorspelling en bezorgdheid:
Als er hier niets verandert, dan bestaat dit forum over een zeer beperkt aantal jaren niet meer.
Degene die het technisch in de lucht houdt haakt af als de animo steeds verder slinkt.
En dat laatste is het geval.
Waarom de animo slinkt heb ik eerder in dit draadje verwoord.
Gebruikers-avatar
Yep

ligplaats: Europa
info:

Berichtdoor chaea » 21 Jun 2024, 11:49

Eigenlijk is er sinds het noodforum idd weinig veranderd.
Behalve het door mij aangepaste logo en aangedragen portaal. Ik geloof echter niet dat het forum binnen enkele jaren weg is, maar dat het minder gaat worden zou best kunnen, dit komt vooral doordat om wat voor reden dan ook leden wegvallen en er weinig nieuwe aanwas is. De jongere generatie zit toch echt op de social.

Maar de afspraak was in 2010 dat de leden bepalen, dus als de animo er is kan het nog steeds. De FB pagina die ik heb aangemaakt bestaat nog steeds zag ik alleen heb ik niemand toegelaten.
chaea

Berichtdoor Mopolcamper » 21 Jun 2024, 11:56

Ik ben er geen voorstander van, naast dit forum ook nog eea. op te tuigen op Facebook of andere sociale media. Communicatie op het forum zou leerzaam kunnen zijn voor iedereen en is ook nog eens terug te zoeken.
Mij stoort vooral het gemak waarmee ongefundeerde beweringen worden gedaan en het gebrek aan dicipline ontopic te blijven wat velen hebben.
Ik gaf al aan, hier weinig echte deskundigen te zien. De enkeling die wel tot die categorie gerekend kan worden, krijgt regelmatig de wind van voren omdat hij zich bediend van bloemrijk, soms kruidig taalgebruik. Laten we zuinig zijn op zo iemand!
Ook ik, zeiler en voorheen motorbootvaarder, ben vaste deelnemer aan Zeilersforum.nl. Ik heb Yep daar voorbij zien komen en er is daar niemand die negatief reageert op een motorbootvaarder. Zeilers źijn ook watersporters. Hier wordt vaak negatief gereageerd als zich eens een zeiler meldt.
Moderatie zou veel oplossen.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 21 Jun 2024, 15:47

Ik modereer ook een forum en weet dat je het niet iedereen helemaal naar de zin kunt maken. Er valt altijd wat te ouwehoeren. Als iedereen elkaar in hun waarde laat kan het echter reuze gezellig zijn. Ik heb echter regelmatig leden al dan niet tijdelijk geblokkeerd of in de ban gedaan.
Om voor mezelf te spreken: Wat betreft social media heb ik de grens getrokken bij Whatsapp. FB Insta Twitter etc. daar besteed ik geen tijd aan, allemaal onrust. Ik ben/was IT'er en kan het best aan maar heb geen zin in oeverloos geneuzel, voegt niets toe aan mijn leven.

Maar we hadden het over spammers... @henkvd: probeer nu eens een controlevraag te stellen bij het registreren. Als dat tenminste mogelijk is bij deze versie van phpBB3.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor chaea » 21 Jun 2024, 16:09

Er zijn 30 aktief, maar neuzen dezelfde kant op blijft een probleem. Varen 4 u en waterport.nl zijn al verdwenen, wellicht is volgende stop voor iedereen het zeilersforum.
Al is het daar ook geen walhalla, lees er ook al decenia mee.

Maar we kabbelen verder.
chaea

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Jun 2024, 17:06

Komt hier nog een reactie op van Henk?
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat