Wilde gisteren mijn Drammer 700 naar huis varen, maar dat viel tegen, hij ligt weer terug op de vertrekplek. Probleem is koeling, veel te weinig water uit de uitlaat (dacht bij vertrek dat wat eruit kwam wel voldoende was, maar helaas, na 2 km ofzo ging het koelwater alarm). Hele dag aan het knoeien geweest, ook Botenwacht is erbij geweest, maar zonder resultaat. Bootje heeft heel lang stil gelegen. De Vetus M3.10 heeft weinig gelopen; urenteller geeft 67 uur aan maar dat zal wel niet kloppen, wellicht is er een nieuwe TT in gekomen een keer).
De route:
- de aanzuigkorf was verdacht; er kwam weinig water doorheen. Ben toen het water in gegaan, heb met een schroevendraaier alle gleuven schoongemaakt. Nu geeft die heel fors water; daar was dus een probleem dat opgelost is.
- wierpot schoon en luchtdicht; heb ook geprobeerd die over te slaan door de slang naar zeewaterpomp rechtstreeks op de huiddoorvoer aan te sluiten, haalt niets uit.
- slang naar zeewaterpomp is helemaal schoon.
- impeller was goed, maar toch een nieuwe in gedaan.\
Hiermee nog steeds maar een paar druppels uit de uitlaat.
Verdacht:
- de zeewaterpomp
- impeller was vernieuwd voordat ik de aanzuigkorf schoon had, zou met het proefdraaien (paar keer inclusief 3000 rpm) de impeller weer stuk kunnen zijn?
- slang van zeewaterpomp naar warmtewisselaar
- warmtewisselaar
- slang van warmtewisselaar naar uitlaat injectiebocht.
Ik ben op zoek naar tips, en naar iemand die dit voor mij kan nakijken en fixen, boot ligt in Amsterdam.