Dieselmotor intern reinigen dmv. brandstofadditief?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Dieselmotor intern reinigen dmv. brandstofadditief?

Berichtdoor Renegade » 25 Aug 2025, 11:53

BertB schreef:Welke van de genoemde dieselbrandstoffen (GTL, HVO100) kunnen in mijn oude motor zonder gedoe te krijgen met pakkingen die dan gaan lekken en zo omdat het rubber er niet tegen kan of andere ellende?

Als je geen "gedoe" wilt, moet je gewone diesel blijven tanken met een oude motor.
In de tijd dat die motor ontworpen , cq gemaakt is ,dacht men niet aan mogelijke andere vormen van brandstof.
Renegade

ligplaats: Nergens
info:

Berichtdoor BertB » 26 Aug 2025, 10:11

Amersfow schreef:De reguliere diesel, liefst van een drukke pomp. Met bacticide toevoeging "onderhoudsdosering" per tankbeurt en jaarlijks het ingedaalde water onder uit de tank verwijderen. En regelmatig het glaasje in de waterafscheider controleren. (Als je daar zwarte rommel in ziet, alle hens aan dek, als je er water in ziet, verontrust worden en dat ieg eruit laten lopen (wat nog niet vanzelf gaat omdat er dan ontluchting nodig is, zet je de kraan alleen open gebeurt er niets (bij mij tenminste)).

Dat doe ik. Dus dat gaat goed.

Renegade schreef: Als je geen "gedoe" wilt, moet je gewone diesel blijven tanken met een oude motor.
In de tijd dat die motor ontworpen , cq gemaakt is ,dacht men niet aan mogelijke andere vormen van brandstof.

Ik vul de tank met autodiesel B7 en volgens mij is dat gewone diesel. Dus ik ga ervan uit dat dat ok is. Ik doe er regelmatig van dat Bardahl BDC bij.

Dank voor jullie reacties!

Bert
BertB

ligplaats: Strijen
info:

Berichtdoor Calidris » 27 Aug 2025, 16:19

Renegade schreef:Als je geen "gedoe" wilt, moet je gewone diesel blijven tanken met een oude motor.

Inderdaad
Einstein:
Twee dingen zijn oneindig, het universum en de domheid van mensen, maar over het universum ben ik niet helemaal zeker...

Ongevraagd Advizeur...
Gebruikers-avatar
Calidris

ligplaats: Nijedinges
info: Westerly Konsort Duo

Berichtdoor Wolf1 » 27 Aug 2025, 18:01

Renegade schreef:Als je geen "gedoe" wilt, moet je gewone diesel blijven tanken met een oude motor.

Calidris schreef:Inderdaad

Onzin, waarom geen gebruik maken van vooruitgang als die er is ?
En die oude diesel is ook geen oude diesel meer, maar diesel brandstof met bijgevoegde plantaardige producten, en daar doe je niets aan !
Toen der tijd, gaf ook niemand om een rokende DAF, maar dat is inmiddels dus echt wel anders, en als die rommel er aan bijdraagt daar iets aan te doen, waarom niet, en ja er zijn een hoop dichtingen die er moeite mee hebben, (de moleculen schijnen wat kleiner te zijn) dus dat is het wel even oppassen, maar er is er nog geen 1 die ik niet dicht gekregen heb !
Laatst gewijzigd door Wolf1 op 27 Aug 2025, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 27 Aug 2025, 18:42

Wolf1, dat zeg je nu wel, maar niet iedereen is bij machten om zelf de pakkingen te vernieuwen.
Om het te laten doen zijn er ongetwijfeld flinke kosten mee gemoeid.
Dan is de goedkoopste weg en tevens de makkelijkste, ouderwetse diesel tanken.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 27 Aug 2025, 18:48

Helemaal mee eens, maar de moderne dieselolie geeft moderne bacterie problemen, die we vroeger niet kenden, en dat kost ook allemaal geld !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 27 Aug 2025, 22:53

Wolf1 schreef:........., en dat kost ook allemaal geld !

Acticide Dieselbacterie Reiniger van CMG Thor erbij ,et voila ,opgelost.
Fles inhoud is een halve liter ,makkelijk doseerbaar,hoeft maar een beetje van spul dr in.
Eerst toevoegen op basis hoeveel je wilt tanken,daarna tanken ,dan mengt het produkt zich beter.
Flesje kost €29,95 ,kan je jaren mee vooruit.
Dus @Wolf1 ,waarom moeilijk doen ,als het ook gemakkelijk kan.
En gepensioneerd Nederland zwemt in de Euro's toch? :lol:
De laatste reis heeft geen zakken,zorg dat alles op tijd op is.
Renegade

ligplaats: Nergens
info:

Berichtdoor Wolf1 » 28 Aug 2025, 12:48

Renegade schreef: Dus @Wolf1 ,waarom moeilijk doen ,als het ook gemakkelijk kan.

How, how, how, er werd me net verweten dat ik er allemaal veel te makkelijk overdacht, dat verwijt kan ik jou maken !
In de huidige tijd is een mangat in je reservoir toch wel een must, je wil niet weten hoeveel mensen geen oplossing voor dat probleem hebben.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard