Dieselmotor intern reinigen dmv. brandstofadditief?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Dieselmotor intern reinigen dmv. brandstofadditief?

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Aug 2025, 13:58

Er zijn middelen te koop waarvan de leverancier claimt dat het werkt. Wie heeft er ervaring mee?
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Re: Dieselmotor intern reinigen dmv. brandstofadditief?

Berichtdoor Wolf1 » 22 Aug 2025, 14:19

Mopolcamper schreef:Er zijn middelen te koop waarvan de leverancier claimt dat het werkt. Wie heeft er ervaring mee?

Wat brengt je dat je, hier over nadenkt ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Aug 2025, 15:11

Ik heb een andere boot gekocht, 32 jaar oud en met nog geen 1500 motoruren. Heeft dus meestal stil gelegen en niet gevaren. Mogelijk is er dus sprake van enige koolafzetting. Dat gaat er waarschijnlijk ook een deel wel uit als ik flink op toeren ga varen, maar deze middelen zijn misschien een alternatief. Vandaar.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 22 Aug 2025, 16:37

Je hebt geen klachten, alleen vermoedens nergens op gebaseerd , zoek eens ruim water en na alle niveaus te hebben gecontroleerd, haal er is een uurtje vol vermogen uit, weten we gelijk hoe de rest er bij staat.
Wel de metertjes goed in de gaten houden en af en toe is onder het luik kijken voor eventuele lekkages !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Aug 2025, 16:57

Op zich is dit een verhaal waar geen speld tussen te krijgen is, maar geen antwoord op mijn vraag.
Nou ja, wel een speld natuurlijk: als het zo simpel is als die leveranciers beweren dan is dat veel simpeler en milieuvriendelijker dan de voorgestelde werkwijze.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 22 Aug 2025, 17:19

Ik gooi in elke dieseltank elk jaar zo'n dope (van Kroon Oil olie https://www.techniekwebshop.nl/kroon-oi ... -blik.html ) doet mijn garage bij mijn autos ook, dus het zal wel ergens goed voor zijn.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 22 Aug 2025, 17:42

Amersfow schreef:.........doet mijn garage bij mijn autos ook, dus het zal wel ergens goed voor zijn.

Inderdaad , inkoop weinig euro ,verkoop 7 euro.
Is goed voor de omzet.
Hoe meer je er verkoopt ,des te meer opbrengst .
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 22 Aug 2025, 18:03

Als je net zo onnozel wilt zijn als mijnheer Amersfow, dan gooi je er inderdaad een fles weet ik wat in, met de zelfde redernatie schaad het niet, baten doet het ook niet (of zoiets).
Je schreef 32 jaar oud, hoe wil je er achter komen, hoe het er allemaal bij staat, alle rubber delen, slangen, motor rubbers, koppelingen enz. enz.
Je bewaart het voor je vakantie straks op de turfroute of iets dergelijks ?
En dat milieuargument, is zoiets waar we alles onder kunnen schuiven, maar ook geen hout snijd, heb geen enkel inzicht in de vervuiling van jouw wondermiddel inclusief verpakking en ook niet in je verontreiniging als het allemaal fout gaat !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Aug 2025, 18:22

Hoho, ik vroeg wie hier ervaring mee had. Dat laat onverlet dat de motor binnenkort door een dealer wordt onderhouden en op mogelijke gebreken gecheckt.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 22 Aug 2025, 19:23

Mopolcamper schreef:Hoho, ik vroeg wie hier ervaring mee had. Dat laat onverlet dat de motor binnenkort door een dealer wordt onderhouden en op mogelijke gebreken gecheckt.

MR Camper,

Ik heb geen specifieke ervaring, wel met andere additieven in het verleden.
Vroeger gooide ik van alles in mijn auto, om olielekkages of koellekkages te stoppen bijvoorbeeld.
Daar kan ik kort over zijn, geen gewenst resultaat ondanks de beloftes fabrikanten, en deze resultaten waren meetbaar want de lekkages zouden moeten stoppen of verminderen.
Ook ben ik een jaartje meegegaan met het GTL verhaal toendertijd hier op het forum, ondanks dat sommige leden verbeteringen zagen was het bij mij 0.0 in zowel auto als boot.

Daarom ben ik sceptisch, want jouw vraag is niet meetbaar, de fabrikant beweerd maar waar kan je het staven?

Dan mbt mijn ervaring met de slagroomkloppers, ik heb nog geen additief in handen gehad die het E10 probleem teniet doet.

Trouwens, de turfroute is de meest saaie route die er is of je moet van heeeeel veel bruggen en sluizen houden, en tussen 9 en 16:30 willen varen. Maar als je je toch met pech mbt brandstof komt te liggen breng ik je een pintje :D
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard