BertB schreef: Zoals op de foto te zien is de pakkingdrukker er dan helemaal uit en komt deze blijkbaar bij mijn schroefas niet zo ver dat hij onder de smeernippel kan komen.
heuvels schreef:wordt de nippel niet te ver naar binnen gedraaid? Zou er soms een ringetje tussen horen?
Renegade schreef:Maar los daarvan , nu met de " bus" eruit , krijg je er dan wel vet via een nippel erin?
En komt dat er aan de voorzijde weer uit?
Amersfow schreef:Als je dan koord tegenkomt is dat het probleem inderdaad.
heuvels schreef:Als een vetkoord oud en versleten raakt, en soms meerdere restanten vetkoord over elkaar, wordt het keihard. Aandraaien van moeren heeft dan weinig effect.
BertB schreef: Even getest; er lijkt dan wel iets vet naar binnen te gaan, maar als ik de vetpers goed aandruk, en er dus niks langsgaat, gaat het enorm langzaam en zwaar. Ik moet heel veel kracht zetten.Het komt er aan de kant van de bus (die er niet in zit) iets uit.
testen na een half uur varen.Ik kan de as goed met één hand draaien. als de motor warm is weet ik niet, maar ik denk van wel hoor.
Het vetkoord heb ik er nog nooit uitgehaald of vernieuwd. We hebben de boot pas een jaar.
De boot ligt in het water en ik heb wel eens ergens gelezen dat je dan het risico loopt dat ie volloopt doordat het water via de schroefas naar binnen komt...
BertB schreef:Heb ik gedaan met een kleine schroevendraaier en moet daar inderdaad min of meer door koord/vezels heen prikken tot ik de as raak.
Het koord lijkt inderdaad hard en niet veerkrachtig... ik zou best het vetkoord kunnen en willen vervangen. Maar de vraag is of dat kan als de boot in het water ligt?
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten