devies schreef:De kortste klap is de impellorpomp volgen? Om te kijken waar de slangen naar toe lijden?
Als jij vlak- of kielkoeling zou hebben,of 2 buizen onder de boot hebt zitten,dan heb je GEEN het impellerpomp
De circulatie van het motor koelwater wordt dan verzorgd door de koelwaterpomp.
Maar er zitten zo te zien meerdere aansluitingen op het bovenste deel,ook een vooringang en en achteruitgang.
Ik denk dat je een warmtewisselaar hebt,waar enerzijds het koelvloeistof doorheen gaat ,en anderzijds een gedeelte waar de opgepompte rivierwater doorheen gaat.
Je hebt dan WEL een impellerpomp.
Dat er geen wierpot tussen zit ,gebeurd wel meer.
Handig is dat niet.
Hopelijk zit er wel een afsluitkraan tussen impeller en bodemingang
De motor is een 3 cylinder van 39 pk.
Ruggerini bestaat al jaren niet meer, is overgenomen door Lombardini( Kohler).
Allpa in Nijmegen was jaren terug dealer van deze motoren.
Bij Wessel Beuving in De Punt( bedrijf bestaat niet meer) heeft jarenlang nog eentje te koop gestaan.
Voor eventuele onderdelen kun je nog terecht bij Bakker in IJlst.
SdD ,je was met net voor.
Ik ben het met je eens ,het is geen vlak- of beun- of buizen koeling.
Gewoon een warmtewisselaar met "natte" uitlaat.