BertB schreef:Rompsnelheid is 4,54 x de wortel uit de lengte over de waterlijn...
Amersfow schreef:Dan ga je in plane
laserdevil schreef:Wat mij dan verwonderd is het feit dat mijn boot 10 meter , op de waterlijn 9 meter , dan 20km/u haalt?
laserdevil schreef:Wat mij dan verwonderd is het feit dat mijn boot 10 meter , op de waterlijn 9 meter , dan 20km/u haalt?
of noemen ze dat een uitzondering?
Patrick55 schreef:Dag Jacco.
Dit is de info waar ik wat mee kan. De eerste snelheid waar wij max aan zaten van 10,9km was dan toch normaal. Ik heb het dus verkeerdelijk vergeleken met de vorige Doerak. Een probleem is het niet. Alleen goed om te weten. Volgende keer dat hij uit het water is kunnen we de schroef laten aanpassen nar de vorige vorm. Ik ben er verkeerdelijk van uitgegaan dat een boot van 10,5m toch wel eenr ompsnelheid van 14 a 15 km heeft. Blijkbaar speelt de rompvorm daar ook zijn rol in.Hebben jullie ook koelkoeling want blijkbaar heeft dat een invloed op de snelheid. Bedankt voor de info.
Mvg
Patrick
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten