CAV Brandstofpomp

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

CAV Brandstofpomp

Berichtdoor harry19612 » 23 Okt 2024, 19:17

Hallo, Van mijn BMC Commander is de brandstofpomp gaan lekken na het gebruik van GTL zoals bij zovelen ook is gebeurd. Nu wil ik eerst zelf proberen om het te verhelpen, maar ik boor eerst elke mogelijke bron van informatie aan voordat ik hem eraf haal, dus mijn vraag is: Weet iemand om op deze BMC de brandstofpomp met een spiebaan vastzit of alleen de tandwielen? Als alleen de tandwielen; kan ik aan de hand van de markeringen op de schijf in de pomp bepalen welke markering ik moet hebben? Ik wil niet de kleppendeksel eraf halen. Meer dan de 30 euro die de pakkingset me gekost heeft ga ik er niet aan uitgeven. Het betreft dus een BMC Commander uit 1975, 4 cilinder, met een mechanische CAV DPA pomp.
harry19612
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 14 Aug 2019, 14:45
ligplaats: Meppel
info: sinds 12 augustus 2019 een Amstelmeerkruiser, lengte 9,75m met een BMC Commander 2.5

Re: CAV Brandstofpomp

Berichtdoor eagle » 24 Okt 2024, 11:11

Mechanische regelaar??

Gangbaar op een Commander is een hydraulische regelaar.. Lekkage vaak bij de asjes van Gas- en Stop levers. Daarvoor hoeft de pomp er niet af.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: CAV Brandstofpomp

Berichtdoor harry19612 » 26 Okt 2024, 21:16

Thnx Eagle, het is een mechanische pomp, zo staat het in de handleiding.
Hij lekt zichtbaar en overvloedig bij de overgangen van het pomphuis naar de verstuiverleidingen. Waarschijnlijk ook bij de aandrijfas, want mijn olie wordt steeds dunner en waar ik eerder altijd moest bijvullen blijft hij nu keurig op peil. Op de bovenkant lekt hij nauwelijks. Beetje zweten meer niet.
Mijn grootste zorg is het er weer opzetten met de goede timinginstelling, maar op de filmpjes zitten de merktekens binnen de pomp op een hele andere plek.
harry19612
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 14 Aug 2019, 14:45
ligplaats: Meppel
info: sinds 12 augustus 2019 een Amstelmeerkruiser, lengte 9,75m met een BMC Commander 2.5


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten