Bevestiging Aquadrive en schroefasafdichting

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Bevestiging Aquadrive en schroefasafdichting

Berichtdoor stefan » 20 Aug 2024, 08:13

Ik vind het heel rot dat door dit soort onderling getreiter van enkelen een aantal mensen met veel kennis of prachtige projecten afhaken, en dus niet meer bereikbaar zijn.
Dat kan toch nooit de bedoeling van een forum zijn waar een ieder met dezelfde hobby langskomt.
Voor degenen die het aangaat, krab je achter de oren ofzo.
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor rope » 18 Sep 2024, 08:26

Allen,

Hierbij nog even een terugkoppeling voor de geinteresseerden n.a.v. mijn vraag. Had nog wat hoekstaal liggen dus oplossing van Eagle gekozen in ieder geval voor de korte termijn. Deze winter of voorjaar laat ik e.e.a. nog even checken bij een werf voor een definitieve oplossing. De hoekstalen profielen zijn net lang genoeg om aan de onderkant nog tegen de romp gelast te worden maar dat laat ik graag aan de werf over of dat iets oplevert en/of voldoende is.

Dank voor jullie reacties.

Gr,
Wim

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rope

ligplaats: Heusden
info: Barkas 1000 OK

Berichtdoor Amersfow » 18 Sep 2024, 13:32

Ik zou proberen zsm een lasser aan boord te krijgen en de uiteinden op het vlak te laten lassen. Accupolen loshalen en even een paar rupsjes leggen kan binnen een uur. Dit ziet er imho nog steeds uit als een noodoplossing. Komt veel kracht op die M12 boutjes.

En dan als permanente oplossing die hele constructie om het van bovenaf te bevestigen weg laten halen en gewoon een dik stuk plaat op de hoogte van de schroefas aan de dooskiel laten lassen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Tonny » 25 Sep 2024, 13:47

Afbeelding

Zo werkt het bij mij al 2.800 uren probleemloos voor beide motoren van 106 pk elk.
Tonny

ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard