Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds kort in het bezit van een kleine kruiser met een Mercedes OM636. De motor had een aantal jaar niet gedraaid en na deze nagekeken te hebben ben ik er inmiddels al een aantal weken mee aan het varen. Op wat kleine probleempjes na loopt de motor inmiddels best goed.
Helaas was ik afgelopen dagen aan het varen en kwam er water uit gaten bij de motor. Ik weet niet waar het water vandaan komt, want dit hoort hier niet vandaan te komen. Er leek meer water uit de komen dan de impeller er in pompt en de koeling was ook normaal.Motor was warm en bij een koudere motor kwam er geen water meer uit.
Dit is de eerste plek waar water uit kwam, lijkt bovenaan de keerkoppeling te zijn (zie rode cirkel):
En hier uit het tweede gat (zie rode cirkel). Hier spoot het water uit. Is onderaan de motor, aan de linkerkant vanaf de keerkoppeling te zien. En geen idee waar de gaten voor zijn in de gele cirkel.
Heeft iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen? Horen deze gaten dicht te zijn?
Alvast bedankt voor uw reacties.