schroef vraag

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: schroef vraag

Berichtdoor Renegade » 04 Jul 2024, 21:34

rene79shovel schreef:hahaha , ja , wat dat betreft misschien wel , maar ja , je koopt wat je mooi vind

Ieder zijn ding en smaak.
Mijn smaak is het niet.
Maar dat ter zijde.

Als jij van tevoren had nagedacht wat voor boot het zou kunnen zijn,dan had je vooraf geweten dat een "surveillance vaartuig" een snelle rakker is.
Een boot die zelden in een box ligt ,maar altijd klaar ligt om direct snel weg te kunnen varen,achter de vermeende bandiet aan.
Surveillerende diensten hebben nooit een type boot als waar Wolf1 gebruik van maakt,want dat imponeert niet.
En daarmee had je al een inschatting kunnen maken,dat er A een grote motor in ligt met veel pekaas ,en een joekel van een schroef achter zit.
En zo'n boot is nooit geschikt als plezierboot ,want daarvoor is die niet gebouwd.

En ik lees dat je je vaarbewijs (nog) niet hebt , deze zo snel mogelijk te gaan halen,want je loopt nu zelf de kans als je met een "snel vaartuig" vaart ,dat je een boete op loopt.
Want de wet zegt niet ,dat als je minder vaart dan 20km/h ,maar indien het vaartuig sneller kan dan 20km/h je in het bezit dient te zijn van een vaarbewijs.
Het zou zonde zijn ,als je een sanctie moet betalen, omdat je niet over de vereiste papieren beschikt.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor rene79shovel » 04 Jul 2024, 22:05

dus jij denkt dat ik dat allemaal niet wist ? het enige wat ik niet wist is dat hij stationair wat te snel gaat .
verder is hij officieel begrensd , mensen moeten op forums eens ophouden met al die aannames
rene79shovel

ligplaats: eastemar
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 04 Jul 2024, 23:02

rene79shovel schreef:verder is hij officieel begrensd

Ik ben hier niet mee bekend. Wie begrenst schepen/motoren officieel?
Ik ken het wel uit de zeevaart waar voorheen de Scheepvaartinspectie (Ilent) en tegenwoordig een klassebureau dit officieel kan maken. De motorenfabrikant stelt een motor terug tot bijv. 2.999 kW of 749 kW en het klassebureau is daarbij aanwezig en ziet erop toe dat de regulateur verzegeld wordt en geeft daarna op de scheepscertificaten het gereduceerde vermogen aan. Maar voor kleinere vaartuigen ken ik dit niet. Dus ik ben benieuwd wie dit doet zodat het "officieel" is.
Mvg Felix
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor rene79shovel » 05 Jul 2024, 06:24

wie het gedaan heeft weet ik niet , maar hij is begrensd en verzegeld , maar goed m, het heeft allemaal niets met mijn vraag te maken
rene79shovel

ligplaats: eastemar
info:

Berichtdoor Navigo » 05 Jul 2024, 08:03

HH,

Alles is aan te passen; diameter(groter/ kleiner)spoed(meer/minder) en bladoppervlak(groter/ kleiner).

Ik zie dat je in Friesland geregistreerd staat, informeer eens bij Bakker IJlst. Kun je goed mee afspreken. Kennis van zaken, jonge mensen, maar oude leerschool.
Zijn bereid om een stukje(bij hun voor de deur)met je mee te varen, zodat ze beter advies kunnen geven en hebben zelf ook nog eens de mogelijkheid om je uit het water te halen(max 15 ton).

Navigo
Navigo

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 05 Jul 2024, 09:26

rene79shovel schreef: wat een onzin , het is niet dat een een boot van een ton heb gekocht of zo hoor :lol: :lol: :lol:

Niks "Onzin" Als je niet naar geld hoeft te kijken, zie je ook om je heen gebeuren, hoe meer PK's hoe mooier !
Voor mijn beperkte portemonneetje wordt het dus zorgvuldig zoeken wat het meest bij me past, voor nu en in de toekomst.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 05 Jul 2024, 09:36

SimondeDanser schreef:Ik ben hier niet mee bekend. Wie begrenst schepen/motoren officieel?
Ik ken het wel uit de zeevaart waar voorheen de Scheepvaartinspectie (Ilent) en tegenwoordig een klassebureau dit officieel kan maken. De motorenfabrikant stelt een motor terug tot bijv. 2.999 kW of 749 kW en het klassebureau is daarbij aanwezig en ziet erop toe dat de regulateur verzegeld wordt en geeft daarna op de scheepscertificaten het gereduceerde vermogen aan. Maar voor kleinere vaartuigen ken ik dit niet. Dus ik ben benieuwd wie dit doet zodat het "officieel" is.
Mvg Felix

In de visserij hangen quotes em PK's aan elkaar, maar in de pleziervaart mag je net zo gek doen als je wilt, dus of jij nu 10 of 1000PK in je sloep legt, het zal niemand boeien, behalve de RDW, ivm, je vaarbewijs !
GR. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 05 Jul 2024, 11:11

rene79shovel schreef:. .......ik heb het terug laten schroeven in snelheid , rond de 40 is wat hij kan , dat ga ik nooit doen en ik heb ook (nog ) geen vaarbewijs.
ik vaar nu op de snelheid die ik prettig vind amper 1000 toeren

rene79shovel schreef:?......, mensen moeten op forums eens ophouden met al die aannames

Ik ga niet ut van aannames ,maar van wat jij hier neerpent in je threads.
Dat zijn de feiten Wâldpiikje.
En begrenst op 40 km/h is geen begrenzing.
Dat is nog altijd 20 km/h meer dan is toegestaan voor iemand die geen vaar licentie heeft.
Maar het is jou schuit ,jou speeltje.
Je had bij voorbaat kunnen weten dat je jezelf in "the picture" zet in een buurt met veel recreatie.
Dan ben je "voer" voor de controlerende partijen.
En zolang er geen licentie nummer op staat ,al helemaal.
In de omgeving van het Burgumer Mar en de Leien.
Of iedereen er van gedient is dat jij voorbij komt scheuren met 30km/h weet ik niet.
Maar wat ik wel weet ,is dat jij het vaartuig "bewust" hebt laten afstellen ,of zelf hebt afgesteld op 40km/h.
Dat zijn de feiten Wâldpiikje.
Veel plezier met je speeltje.

SimondeDanser schreef: Wie begrenst schepen/motoren officieel?
Maar voor kleinere vaartuigen ken ik dit niet. Dus ik ben benieuwd wie dit doet zodat het "officieel" is.

Niemand.
Onofficieel wel ,bij een buitenboordmotor.
Mooi voor de bühne,maar of dat enige legitieme geldigheid bied,ik betwijfel het.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor Amileofhome » 05 Jul 2024, 14:00

Zo… bijzonder reactie. Vol van aannames en met weinig fatsoen.

Als het schip verder naar wens is dan is het verkennen van een slenterklep nog de moeite waard. Als je aan de schroef gaat sleutelen is het natuurlijk over de hele range. Met een slenterklep zou je alsnog een keer snel kunnen varen.
Vraag me ook af of een andere schroef en de oude dan verkopen niet makkelijker is dan de huidige verbouwen.
Amileofhome

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 05 Jul 2024, 15:35

Amileofhome schreef:Vraag me ook af of een andere schroef en de oude dan verkopen niet makkelijker is dan de huidige verbouwen.

Beter nog, neem een of andere passende standaardschroef en de oude in het ruim of de in machinekamer voor "je weet maar nooit...."
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard