Amersfow schreef:De spoed van een schroef is juist prima te wijzigen. Zeg maar hoeveel eraf moet en ze doen het.
rene79shovel schreef:Drukken ze dan de bladen gewoon in een andere stand ?
Amersfow schreef:Ik had met een boot het probleem dat die in zijn werk veel minder RPM maakte dan zou horen. Dat is slecht voor de motor. Dus heb de boot bij een werf gebracht en gevraagd er een inch af te halen. Dat hebben ze gedaan, en daarna kwam motor wel aan zijn max. Waren geen hoge kosten (150 euro ofzo).
Letwel, als je nu in zijn werk ook aan het max aantal toeren komt, is de motor sterk genoeg voor de huidige spoed. Als je 'm dus minder spoed gaat geven, gebruik je een deel van zijn pk's niet meer. Dan kun je misschien beter zo'n slipkoppeling inbouwen.
rene79shovel schreef:nou , die pk`s gebruik it sowiezo niet ik heb het terug laten schroeven in snelheid , rond de 40 is wat hij kan , dat ga ik nooit doen en ik heb ook (nog ) geen vaarbewijs.
ik vaar nu op de snelheid die ik prettig vind amper 1000 toeren
Wolf1 schreef:Heb je dan niet een beetje de verkeerde boot gekocht ?
Gr. Wolf1
rene79shovel schreef:hahaha , ja , wat dat betreft misschien wel , maar ja , je koopt wat je mooi vind
Wolf1 schreef:Ben niet rijk genoeg, om zomaar te kopen wat ik mooi vind !
Gr. Wolf1[/size][/i][/color]
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten