schroef vraag

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: schroef vraag

Berichtdoor SimondeDanser » 06 Jul 2024, 08:25

Amileofhome schreef:Als het schip verder naar wens is dan is het verkennen van een slenterklep nog de moeite waard.

Ts heeft een oud type ZF keerkoppeling (BW30). Dat is een mechanische keerkoppeling die electrisch bediend wordt. Een slenterklep plaatsen is bij deze koppeling niet mogelijk.
Mvg Felix
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2024, 09:41

Renegade schreef: .Maar gerelateerd aan jouw woorden " beperkt budget " , laat ik zoiets ook wel achterwege.
Een te dure hobby enkel voor langzamer een box invaren.

Niet alleen de box invaren ! Ook bij de sluis, kan en heb je nu de mogelijkheid te laten zien dat je, je schip beheerst.
Na aanmelden de sluis in zicht, de situatie inschatten, aan de hand hiervan je snelheid instellen en zorgen dat je bij het open gaan van de deuren en het licht op groen springt, je voor de deur ligt.
Als je geen druk op je roer kunt houden ben je een speelbal van stroom en wind ! !
Gr, Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2024, 12:45

SimondeDanser schreef:Ts heeft een oud type ZF keerkoppeling (BW30). Dat is een mechanische keerkoppeling die electrisch bediend wordt. Een slenterklep plaatsen is bij deze koppeling niet mogelijk.
Mvg Felix

Dat is een koppeling waar geen moer meer van te koop is, mischien toch eens tijd om te kijken naar een mooie "TwinDisck" met throttle valve !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 06 Jul 2024, 13:54

twin disc die wij hadden kon je van vol vooruit direct naar vol achteruit doen hij schakelde zelf pas als hij op 1000 toeren was afgezakt enorm plezier van gehad .
enkele jaren gevaren met zf koppelingen pracht dingen enigste ellende was dat de rubberblokken die er in zaten snel versleten wij sneden dan uit vrachtwagen banden nieuwe wachten op dat spul van de leverancier lagen we enige tijd stil kon niet vandaar dus het schakelen voor ons als we tussen schepen in moesten wroetten was heerlijk omdat het direct reageerde .
de werf de hoop in Schiedam leverd die dingen op de daf,s in vrijwel alle bunkerbootjes die daar gebouwd werden en dat waren er heel veel die van ons was ESSO 112.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Renegade » 06 Jul 2024, 14:13

Wolf1 schreef:........., mischien toch eens tijd om te kijken naar een mooie "TwinDisck" met throttle valve !
Gr. Wolf1

Ik denk niet dat @rene79shovel daar nu zo gecharmeerd van is ,al was alleen om het kostenplaatje.
Een schroefaanpassing kan wel eens veel gunstiger gaan uitpakken,en dat het een nadeel heeft in hogere toeren en verbruik is navenant.
Maar het is zijn plezierboot ,en niet zijn dagelijks vervoermiddel denk ik.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2024, 15:24

Het zou in ieder geval de waarde van de boot niet negatief beinvloeden !
Maar met mijn bescheide portemoneetje had ik toch even verder gezocht naar een bootje wat me beter paste.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 06 Jul 2024, 16:48

Wolf1 schreef:Maar met mijn bescheide portemoneetje had ik toch even verder gezocht naar een bootje wat me beter paste.
[/size][/i][/color]

Iedereen heeft in zijn of haar leven wel eens een impuls aankoop gedaan,waarvan die achteraf zegt, dat het beter was geweest dat het niet gebeurd was.
Ervaring is de beste leermeester.
Maar los daarvan, zijn boot heeft mooie lijnen,zit er gelikt uit, wat wel aardig imponeert.
En dat pakt achteraf op technisch vlak nu effe anders uit.
Maar oplossingen zijn er ,je moet ze enkel willen inpassen ,en daarvoor de portemonnee willen trekken.

Om even een vergelijk met je eigen scheepje te maken.
Er zijn niet velen die daar voor zullen gaan.
Maar als het op mijn pad was gekomen,had het wel de mijne kunnen zijn.

En je bescheiden portemonneetje wordt deze maand weer beter gevuld met een bescheiden verhoging van €18,82 netto pp (met heffingskorting) ,indien je AOW gerechtigd bent.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2024, 17:07

Je begint lief voor me te zijn, gebeurt me niet vaak, van die €18,82 krijg ik maar 65% ook daarmee niet goed opgepast !
Maar zit in de Vogezen en geniet er van !
Met droge uitlaat en geen koelwater naar binnen, en ja, de DAF rookt soms wat, maar komt er wel door.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard