Koelvloeistof verlies

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Koelvloeistof verlies

Berichtdoor aadbloem » 02 Jul 2024, 17:06

Wolf1 schreef:Onzin, je hebt altijd buitenwater, behalve bij lucht gekoelde motoren, dan is het buitenlucht !
It is so simple Gr. Wolf1

Hoezo onzin?? Ik heb 30 jaar met een Nico Bontje Waterman motorkruiser gevaren zonder buitenwater. Droge uitlaat. En die boten varen nog steeds. Je hoort het meteen..droge uitlaat. Koelbuizen onder de boot en alleen koelvloeistof. Vele liters. Deden we in de vriezende winter een rondje Kaag. Geweldig Samofa 4DQ50 die nog steeds zijn dienst doet.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Wolf1 » 02 Jul 2024, 18:52

Meneer Aad, geloof dat ook u het één en ander niet helemaal begrijpt, normaal geef ik op deze onzin geen antwoord maar omdat ik u recentelijk ontmoet heb en heb ervaren niet met een achterlijke van doen te hebben, hierbij het antwoord !
Het onderwerp is koelvloeistof verlies en hier, een wel achterlijke wist te vertellen dat geen buiten water wert gebruikt om de motor te koelen.
Dit is uiteraard volledige onzin de motor wordt altijd door buitenwater gekoeld direct of indirect !
En ook koelpijpen kunnen lekken en dat heeft dus niets met een uitlaat systeem te maken.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 02 Jul 2024, 20:22

Beste heer Wolf1, ik begrijp het nu. Excuus voor de dwarsliggerij met mijn droge uitlaat. Mijn koelbuizen destijds werden inderdaad ook door buitenwater gekoeld. Punt is duidelijk.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Peterl » 26 Jul 2024, 19:51

Het probleem is opgelost, ik verlies geen koelvloeistof meer.
Oorzaak was de uitgaande mof van de warmtewisselaar ik heb van binnen beide delen ingekit en en daarna goed afgeklemd. Heb inmiddels 40 uur gevaren en nog steeds niets bijgevuld.
Gebruikers-avatar
Peterl

ligplaats: Hattem
info:

Berichtdoor Amersfow » 27 Jul 2024, 13:52

Haha de oude brombeer heeft ergens diep verborgen nog iets van humor. Zo in de trant van "welke pianist speelt met zijn neus?" "Allemaal, geeneen zet m af". Nou diep hoor. Mijn boot is ook luchtgekoeld.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard