Oei, mijnheer Eagle dan hebben wij dit vele jaren en honderden motoren totaal verkeerd behandeld.
Meen me ook nog wel degelijk een handleiding uit die tijd te herinneren, met die afstelling van 1½ slag.
Ook uw uitleg is niet zoals ik van u gewend ben, in dit geval zeer onduidelijk en tegenstrijdig.
De opvoerpomp: een door de nokkenas aangedreven membraampomp, waarvan de einddruk P bepaald wordt door de oppervlakte van het membraam en de kracht van de veer !
Het volume door het zelfde oppervlak en de slag van de pomp !
De slag van de pomp wordt beïnvloed door P, want deze bepaalt in hoeverre het membraam terug komt richting nokkenas.
Zou het membraam niet bestand zijn tegen de P druk zoals u schrijft, zou een lichtere veer een simpele oplossing zijn.
Ook de door u genoemde overmatige slijtage begrijp ik ook niet, de slag van de pomp is juist door de naald afsluiter instelbaar.
De met naaldafsluiter uitgevoerde banjobout is ook het aansluitpunt voor de drukloos af te voeren lekolie van de verstuivers, de naaldafsluiter zorgt voor de scheiding van de onder druk staande olie (vanwege filter weerstand en goede vulling van de voordrukpomp in de DPA pomp) en de lekolie.
Gr. Wolf1