Mercedes OM312

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Mercedes OM312

Berichtdoor Triss » 13 Mei 2024, 08:13

Goede morgen Watersporters,

Sinds vorig jaar zijn wij eigenaar van onze Palma Kruizer.
Vorig jaar de boot opgehaald en gestart met groot onderhoud.

Alle electra vervangen voor nieuw, accu's kabels, omvormer, zonepaneel etc.

Verder hebben we een revisie cilinder kop geplaatst.
Nieuwe dynamo en gloeistiften.
Vlak koeling gespoeld en nieuw vloeistof.

inmiddels zoals het hand boek zegt 2x kleppen gesteld.

Nu viel mij bij het reinigen van het olie filter op dat daar verder helemaal geen afdichting rubber / pakking oid. op zitten.
Wat tijdens het varen op valt is dat de olie druk erg hoog is (volgens de meter) rond de 6 bar, en deze zakt bij warme motor naar ongeveer 3,5 bar bij stationair draaien.
Aan de Olie filter kant blijft de motor olie smeren / lekken.

Iemand een goede tip of idee?
Triss
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 Mei 2024, 08:07
ligplaats: Heerenveen
info: Kruizer Palma 34

Re: Mercedes OM312

Berichtdoor Wolf1 » 13 Mei 2024, 10:12

Openingsdruk van de overstroomklep 0,52 ± 0,05 MPa (5,2 ± 0,5 kg/cm2)
Klep bevindt zich in het oliepomphuis !
Je oliefilter verhaal snap ik niet,
Waar het lekt, heb je alleen maar te zorgen dat de vlakken schoon en vlak zijn en voorzien van het juiste pakking materiaal, succes !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1943
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten