Wolf1 schreef:Ben je er dan al aan uit, hoe het worden moet ?
Nog wat informatie, Bij een luchtfiter met een papier element kun je die olie dampen niet zomaar opzuigen.
In dit geval is de carter ontluchting via een orifice met het inlaatspruitstuk verbonden, om onderdruk te voorkomen is een positieve carter ventilatie gecreëerd welke dan weer een luchtfiltering vereist.
Deze is geconstrueerd in de olie vuldop !
Natuurlijke ventilatie zo naar de buitenlucht, kan dus met een dichte olie vuldop.
Gr. Wolf1
Ha die Wolf, bedankt voor de reactie. Dus als ik het goed begrijp dan kan ik de vuldop met oliebadfilter laten zitten en direct een aansluiting op mijn inlaatspruitstuk maken na mijn metalen filter.
Een orifice zoals ik op mijn werk gebruikt heb als een vernauwing, meetflens, voor bijvoorbeeld een flowmeting op basis van drukverschil. Dus de +-30 mm pijp op mijn carterontluchting moet ik dan verarmen naar 10 mm of iets dergelijks?