een paar foto`s , wat ik dan weer vreemd vind is dat er aan beide kanten 4 aansluitingen zitten met kabelschoentjes , maar aan 1 kant zitten er maar 3 aangesloten , en er hangt ook nergens bedrading los of zo
Wat die lampjes en drukknop betreft: Linker lampje is oliedruk fout Rechter lampje is overtemp Middelste lampje I zal het laadcontrole lampje zijn, gaat uit zodra de dynamo aan het laden is. Drukknop staat "0" bij: ik gok dat deze de stop solenoïde bedient.
Het labeltje "ladekontrole" doet vermoeden dat dit lampje hiervoor dient. Moet aan gaan als je contact aan zet en uit als de dynamo laadt. Vaak pas als je wat gas geeft. Drukknop misschien voor de toeter? Als het een raadsel blijft dan draadjes volgen, misschien niet eens aangesloten (fopknop). Maar misschien heeft iemand anders een idee.
ah , daar kom je aan dat idee < nee , dat labeltje is van een lamp er onder de toerenteller zit trouwens inderdaad op de W , nu weet ik het niet zeker meer maar volgens mij viel de toerenteller weg bij lage toeren en volgens mij zou dat niet moeten als de dynamo eenmaal geactiveerd is zeg maar .
Mijn gedachte mbt Het knopje; om akoestisch alarm te onderdrukken, voorzien van controle lampje. Toerenteller; ietwat versleten dynamo, geeft nog niet voldoende spanning af bij laag toerental.
ja , inderdaad mooi ding toch ? dynamo zou goed versleten kunnen zijn ja , ik heb nog een nieuwe liggen , die wilde ik er in het voorjaar toch op zetten , misschien gaat het dan beter . heb jij een idee over de bedrading van die contacten op de koppeling ? waarom er op 1 contact niets zit ? wat doen die dingen precies ?