Her-motoriseren

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Her-motoriseren

Berichtdoor Viking » 10 Jan 2023, 19:31

Ben in bezit gekomen van twee goed lopende en onderhouden 6 cyl.VP's MD32 van 106 hp.
Deze draaien in een amper 10 M. planerende boot met 28 Km/h waaraan ik inmiddels geen behoefte meer heb gezien mijn leeftijd en dus kalmer aan zal gaan varen. Daarbij komt dat het voor mij fysiek amper nog te doen is om filters en impellers te vervangen vanwege de bereikbaarheid. Het budget voor mindervermogen met behoud van keerkoppelingen is dermate beperkt dat 2 x nieuwe aanschaf voor herplaatsing beperkt is. Mijn vraag is nu of MD 22ers of soortgelijke Perkins in vertrouwde staat tot max. 2500 h beschikbaar komen dan wel zijn zodat revisies pas op langere termijn te verwachten zijn. Ervaringen met laatst genoemden zijn ook welkom.
Viking
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 Jan 2023, 18:08
ligplaats: ZH
info: Amerglass HT/AK 32
1979

Re: Her-motoriseren

Berichtdoor Amersfow » 11 Jan 2023, 08:34

Het lijkt me een hoop gedoe, als de reden is dat je het jaarlijks onderhoud niet meer zelf kunt doen, zou ik de moeite besparen en budget vrijmaken voor een mannetje die de filters kan wisselen. 50 euro per jaar ofzo?
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Her-motoriseren

Berichtdoor Viking » 14 Jan 2023, 19:40

Aannemelijk en voor de hand liggende oplossing voor maar één van de genoemde voornemens,
het planeren en overal langs op scheuren hoeft niet meer en zal de motoren dégraderen naar ver onder hun vermogen.
Viking
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 Jan 2023, 18:08
ligplaats: ZH
info: Amerglass HT/AK 32
1979


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten