Lekkage binnengland

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Lekkage binnengland

Berichtdoor SimondeDanser » 27 Okt 2022, 18:41

Alex Söntgerath schreef:We hebben in ider geval besloten dat de boot van de winter toch maar de wal op gaat en dan laat ik de hele gland vernieuwen, .....

Ik snap je niet. Je weet nog niet eens of de gland wel de oorzaak is en je hebt nu al besloten om de gland te gaan laten wisselen. En wat nu als de oorzaak helemaal niet de gland is? Dan geef je dat geld uit voor joker en je probleem is er nog steeds. Je moet bij ieder probleem eerst uitzoeken wat de oorzaak is en dat oplossen. Alleen dat heeft zin. Ik zou maar eens beginnen om, als de boot droog staat, met een bikhamer op de scheg of kiel te gaan tikken. Ik weet niet hoe oud je boot is, maar als deze 30+ jaar is dan zal het niet de eerste zijn waar je zo doorheen slaat.
Ik wens je succes.
Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Lekkage binnengland

Berichtdoor Alex Söntgerath » 27 Okt 2022, 19:33

We gaan uiteraard eerst naar het probleem op zoek voordat we een en ander gaan vernieuwen. Het gland word gedemonteerd en dan kijken of we kunnen zien waar de oorzaak ligt. En dan hopen dat het meevalt en als dat niet zo is dan kijken we wat nodig is om de zaak te herstellen.

Alvast bedankt voor jullie tips en mogelijke zaken waar we naar kunnen kijken.

Mvgr.
Alex
Alex Söntgerath
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 Apr 2014, 20:31
Woonplaats: Loon op Zand
ligplaats: Alem
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten