Probleem diagnose is beginnen bij de simpele en snel uit te voeren controles.
Uitsluiten van mogelijke oorzaken. Het is zonde om een duur onderdeel te vervangen, als bv een simpel filtertje verstopt zit.
De eerste controles zijn hier uitgevoerd, dus ga je stap voor stap verder.
Ben het met de twee deskundige adviseurs eens dat het demonteren en wegbrengen van de brandstofpomp pas later in beeld komt na wat simpele testjes met de verstuivers.
Eerlijk gezegd moet je denk ik wel ervaring hebben met deze zaken om de oorzaak vast te stellen.
Een 2 of 4 takt die op een cilinder minder loopt pik ik er zo uit. Met een diesel heb ik geen ervaring.
Bij twijfel trek je de bougiekabels een voor een los bij de motor met ontsteking.
Bij een diesel de brandstoftoevoer.
Vaak vind de monteur de oorzaak door net dat ene afwijkende dingetje wat de aandacht trekt.
Meer rook door een pisser? overslaan? Ervaring pikt dit er vaak uit.
Er zijn monteurs en onderdelen wisselaars.
Bij de laatste ben je duurder uit.
Goede kans dat het de pomp is. Heeft die in ieder geval weer service gehad.
Succes.