Slecht lopen vetus motor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Slecht lopen vetus motor

Berichtdoor sinty » 03 Aug 2022, 13:10

Yep ook daar zit wat in. Maar er zijn er meer die niet kunnen comuniceren en toch steunt de meerderheid zo iemand Ik geloof dat diegene rutte heet Joh laten we ieder in zijn waarde laten. Voorlopig is de topicstarter zijn eigen gang gegaan ondanks de adviesen. Dat heet dan verloren energie tenslotte wat je erin hebt gestoken.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Slecht lopen vetus motor

Berichtdoor Bert37 » 06 Aug 2022, 07:20

Probleem is opgelost brandstofpomp leverde te weinig druk op bij laag toerental
Is gereviseerd en de motor doet weer wat hij doen moet
Bert37
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 31 Jul 2022, 14:56
ligplaats:
info:

Re: Slecht lopen vetus motor

Berichtdoor Amersfow » 06 Aug 2022, 08:00

Mooi!
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Slecht lopen vetus motor

Berichtdoor eagle » 11 Aug 2022, 23:50

In het hogedruk deel van brandstofpompen met ingebouwde regelaar komen vrijwel geen niet-metalen afdichtingen voor, behalve bij het Stop systeem; dit maakt bij bediening (elektromagneet of mechanisch met handeltje) een klein lekje in het HD deel naar retour, waardoor de opgebrachte diesel deels naar tank vloeit. Bij geringe hoeveelheden, zoals bij stationair toerental, is dat het meendeel, waardoor de verstuiverdruk niet wordt gehaald, en de motor stopt. Als echter bij hoog toerental de Stop funktie wordt bediend, is het Lekje niet in staat om de pompdruk te verlagen, en loopt de motor toch door. Maar dat doe je in de praktijk nooit..

Maar als het Stop systeem, (vaak een rubber klepje, veerbelast) iets lek is, ontwijkt hierdoor een deel van de pomp opbrengst, dat weer gecompenseerd wordt door de regelaar, die meer diesel laat aanmaken om de toeren te handhaven. Maar zelfs bij 100% opvoer mist er dan het weglekkende deel, waardoor de toeren vanaf stationair moeilijk zullen stijgen. Zie het gemelde verschijnsel.

Vervangen van de Stopklep helpt; Lijkt veel op het vervangen van een (kleine) bougie.. De pompreparateur zou dit kunnen bevestigen..

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: RuudM en 46 gasten