Misschien andere motor Polar 22

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Misschien andere motor Polar 22

Berichtdoor Youri P » 13 Mei 2022, 10:17

Mijn naam is Youri en sinds November de eigenaar van een Polar 22. Nou heb ik een maand geleden een ruil VP MD2B erin gezet omdat ik sludge in de olie had (Dacht dit is de kortste klap). De ruilmotor lekt olie op een voetpakking van de eerste cilinder, desalniettemin over gevaren van Emmeloord naar Amersfoort en het oliepeil goed in de gaten gehouden. De kerel waar de motor vandaan komt heeft alle pakkingen vervangen en denkt omdat de motor iets schuin ligt in de boot dat hij daarom lekt. Hij biedt me nu een VP MD11C aan.

Gisteren met wat vrienden wezen varen en daarbij viel de motor 5x uit in een half uur. Gelukkig terug gekomen in de haven. Waarschijnlijk sludge in de diesel, dit moet ik nog checken.

Ik heb niet meer zoveel vertrouwen in die VP's. Kan je me adviseren wat te doen? Misschien nieuwer en wat dan, kosten enz.
Youri P
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Mei 2022, 07:52
ligplaats: Amersfoort
info: Polar 22

Re: Misschien andere motor Polar 22

Berichtdoor Wolf1 » 13 Mei 2022, 11:11

Kan je beslissingen niet allemaal volgen !
Sludge in een carter, motor vervangen ? Zou het schoon maken, nieuwe olie en eens gaan varen.
Hoogstwaarschijnlijk had het motortje gestopt, tijd om de brandstof toevoer in orde te maken !
Daarna weer gaan varen, hoe start hij koud, wat blijft er over van de oliedruk bij warme motor? gebruikt de motor koelwater of motor olie? rookt de motor? lekt de motor? Maakt de motor geen vreemde geluiden? Werkt de keerkoppeling naar behoren?
Nu ben je na een hoop werk net zo ver alleen met een motor met een lekke voetpakking !
Hermotoriseren kost heel veel geld, omdat behalve de aanpassing aan de fundatie, dan ook de keerkoppeling vervangen moet worden.
Voor iemand die zo graag voor niets sleutelt, lijkt de voetpakking vervangen een stuk simpeler en goedkoper !
Kun je tegelijk kijken hoe de staat van dit motortje is, en als dat tegenvalt kan je misschien de oude wel weer terug zetten !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten