elrenegado schreef:Ook een goede optie idd.
gaat vast goedkomen.
Andere vraag,
wat doet die koudstart nou eigenlijk, heb hem nog nooit gebruikt.
Zorgt die voor meer diesel aanvoer ?
kajoe schreef:bij mijn dafs was het dat de gas handel in vrijstand even helemaal doorgedrukt moest worden dan in de stand van zeg normaal 1000/1500 toeren en starten maar .dit op een 615 /645 en 1165.
in koude winters met 15 of meer graden vorst liep hij dan vrij snel .
kajoe schreef:bij mijn dafs was het dat de gas handel in vrijstand even helemaal doorgedrukt moest worden dan in de stand van zeg normaal 1000/1500 toeren en starten maar .dit op een 615 /645 en 1165.
in koude winters met 15 of meer graden vorst liep hij dan vrij snel .
kajoe schreef:meneer wolf u moet ich beter op de hoogte stellen .op mijn dafs zaten ze wel splinternieuw ingebouwd in der tijd bij zwart IJmuiden.
dus orginele scheepsdiesels .
en dan kan je wel zeggen dat ik gek ben ,dan zal dat maar zo .
Wolf1 schreef:In de pomp bevind zich de regelstang, de stand hiervan bepaald de ingespoten hoeveelheid brandstof van 0 naar de hoeveelheid benodigd voor maximum vermogen.
Dit laatste punt wordt begrensd door een nok, welke door het koudstart mechanisme tijdelijk kan worden weg gedraaid.
Nu komt de regelstang in een positie van, maximum volume van de pomp !
Gr. Wolf1
kajoe schreef:bij mijn dafs was het dat de gas handel in vrijstand even helemaal doorgedrukt moest worden dan in de stand van zeg normaal 1000/1500 toeren en starten maar .dit op een 615 /645 en 1165.
in koude winters met 15 of meer graden vorst liep hij dan vrij snel .
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten