Hoi Wolf,
Je maakt er altijd een woordspelletje van maar inmiddels ken ik je een beetje.
Mijn IQ heb ik nog nimmer laten meten dus daarover kan ik geen oordeel vellen.
Of pierewaaien op mijn bootje betekent dat de knip boordevol zit is ook maar een aanname van jouw kant.
Ofwel, laten we ons concentreren rond de gaten in de bocht
Het verschijnsel CIS ken ik niet maar er zijn ongetwijfeld systemen die een bootje nog meer technisch upgraden dan een gevertje en een contactje.
Maar daar wil ik niet naartoe.
Dit blijft een pleziervaartuig en geen binnenvaartschip o.i.d. hetgeen ook betekent dat het frontplaatje mij prima bevalt........
Blijft over de uitlaatgasmeting.
SeaTalk/NMEA2K is voor mij een nieuwe wereld (dashboard).
En ik zie een mogelkijkheid tot plaatsen van een sonde in de uitlaat.
En dan is 1+1 twee en denk ik, da's een mooi idee voor relatief weinig want er zit wel een rubber slang waardoor gas/water naar buiten gaat.
Ofwel:
Wat is wijsheid?
Plaatsen van de sonde in dat gat of elders?
En wat brengt dat in beide situaties?
Ik ga geen CIS plaatsen maar begrijp ik uit jouw betoog dat er naast de sonde in het gat wellicht een temperatuurmeting moet komen bij het mengsel?
Thanks!!!
Aan jouw kennis geen gebrek en als je er verbaal iets anders mee omgaat ben je de koning van WF