whalertje40 schreef:Wat bedoel je precies met "Minimum lengte voor A= 20 X (de schroefas diameter -9) in mm"?
Mijn schroefas is 35mm, dus A = 20 x 35 - 9mm = 691 mm. Heeft dit te maken met een stuwdruklager of iets dergelijks?
Maar mijn schroefas is op A, zonder te meten, korter als 691 mm.
Blacktoppie schreef:Wat bedoel je precies met "Minimum lengte voor A= 20 X (de schroefas diameter -9) in mm"?
Mijn schroefas is 35mm, dus A = 20 x 35 - 9mm = 691 mm. Heeft dit te maken met een stuwdruklager of iets dergelijks?
Maar mijn schroefas is op A, zonder te meten, korter als 691 mm.
volgens mij reken je fout.
dit is de juiste berekening
A= 20x(schroefasdiameter-9)
A= 20x(35-9)
A= 20x(26)
A= 20x26
A= 520
whalertje40 schreef:Wat bedoel je precies met "Minimum lengte voor A= 20 X (de schroefas diameter -9) in mm"?
Mijn schroefas is 35mm, dus A = 20 x 35 - 9mm = 691 mm. Heeft dit te maken met een stuwdruklager of iets dergelijks?
Maar mijn schroefas is op A, zonder te meten, korter als 691 mm.
Om de fundatie op een zo rigoureuze manier aan te pakken is geen optie, ik heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit gezien in een boot.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
whalertje40 schreef:Wat wel een dingetje is dat de Vetus M4.45 motor (zelfde basismotor, gewicht en afmetingen) met zwaardere trillingsdempers geleverd wordt, de K-steun 75. Deze heeft de specificaties van max 75 kg / 55 shore. Die van mijn zijn max 50 kg / 50 shore. Ik heb ook de Vetus berekening uitgevoerd voor trillingsdempers en ik kom dan uit op 65 kg. Dus mijn trillingsdempers hebben dan niet de juiste specificatie, zijn te licht.
Wolf1 schreef:Wat bedoel je precies met "Minimum lengte voor A= 20 X (de schroefas diameter -9) in mm"?
Mijn schroefas is 35mm, dus A = 20 x 35 - 9mm = 691 mm. Heeft dit te maken met een stuwdruklager of iets dergelijks?
Maar mijn schroefas is op A, zonder te meten, korter als 691 mm.
Om de fundatie op een zo rigoureuze manier aan te pakken is geen optie, ik heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit gezien in een boot.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
JanSr schreef:Je kan die huurt ook openschroeven. Dikwijls ligt één van de drie veertjes onderin waarmee de schakelschijven tegen elkaar gehouden worden.
Als dat zo is, geeft dat die harde klap bij het schakelen en het kan ook het rammelen verklaren. Drinkwaard heeft daar revisie setjes voor.
Zo'n Hurth zit vrij simpel in elkaar.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten