Blacktoppie schreef:Ik denk dat de motor uit lijn staat..
Dat heb ik al eerder geopperd. En het zou inderdaad verstandig zijn,om daarnaar te kijken/cq motorsteunen vernieuwen.
daardoor trilling, daardoor gland los.
Dat zou alleen kunnen,als er een rechtse schroef op,en dat heeft de YSE12G niet.
Uitgang keerkoppeling is namelijk "counterclockwise viewed from stern, oftewel linksomdraaidend.
En als de gland en schroefaskoker rechtse draad hebben, kan dat dus ook niet.
Dan moet dat ook allemaal links draad zijn.
Het vast draaien van de gland lukt nu niet omdat de as uit lijn staat ..
Hoeft ook niet zo te zijn,het kan zelfs nog een slag vaster zitten,en als er bij het uiteinde de flens niet vast zit met 2 bouten,kan deze mede verdraaid zitten.
Alle opties liggen nog open,omdat we niet weten hoe het in elkaar zit.
Enigste is wat ik weet,is dat de uitgang van de KK linksom is,gezien vanaf achteren.
Maar bovenal.. bij geen ervaring laat er een expert naar kijken en ga niet zelf rommelen, De boot drijft op deze bus.
Inderdaad,en boot op het droge ,en de as uitgang ook controleren.