Onderbelasting in combinatie met een inspuitpomp die slechts met 185 bar inspuit.
Deze motoren zouden rond de 1800 rpm moeten draaien om schoon te blijven.
Hier zou je aan kunnen denken:
- laat bij koude start draaien op 1000 toeren,
- stel de kleppen heel nauwkeurig op 0,50.
- check dat de motor op 80 graden loopt.
- zet het schip vast aan een paal en laat de DAF, in zijn werk, een paar uur op 2200 toeren draaien onder toezicht, tot motor min of meer schoon “gebrand” is.
- vroeg of laat moet de brandstofpomp en de injectors een keer gecheckt worden op correcte werking. (brandstofpompen revisiebedrijf)
- sommigen laten de inspuitdruk op de verstuivers naar 200 - 205 bar verhogen waardoor het roken minder is (geen ervaring mee).
Zie
http://www.boothobby.nl/index.php/schee ... okende-daf- als je bij een pomp aan de weg met een jerrycan tankt, probeer eens BP ultimate of Shell V power diesel. (scheelde bij mij 50% in de rook).
- voeg Enzyme Fuel Treatment toe aan de diesel brandstof. (Let op, dit lost ook aanslag en sedimenten in de tank op, zorg voor schone tank en 2 micron voorfilter) Dit werkte bij mij het beste.
Mvrg. Oeverloos