RonKoudijs schreef:hij blijft nog wel wat roken
Het is maar net wat voor rook het is.
Is de rook afkomstig van verbrande uitlaatgassen ,dan heeft dat een scherpere geur dan "rook" wat uit de Carter ontluchting komt.
Is het een scherpe geur ,dan is het verbrande diesel,en kan de aansluiting van de uitlaat op het uitlaatspruitstuk los zijn,of de pakking er tussen uit liggen.
De andere is je bekend ,dat is het haakse buisje dat de Carter dampen terug voert naar je luchtinlaat.
Je schrijft van ,bij de warmtewisselaar ,dat is visueel ook zo maar feitelijk niet.
Heb je een DTN Heat exchanger ,dan is deze gecombineerd met je luchtinlaat.
Aan de zijkant zitten een stuk of 4 moeren of boutjes.
Als je die loshaald ,dan kun je de plaat eraf halen,en daarachter zit de luchtfilter.
Deze dient ook regelmatig ( elk jaar) schoongemaakt te worden.
Hier op het forum staat wel een uitgewerkte tekening hoe e.e.a. eruit ziet.
Heb het even opgezocht:
viewtopic.php?f=4&t=5082&p=75008&hilit=Peugeot+indenor#p75008