Welke kit

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Welke kit

Berichtdoor Snater71 » 22 Jan 2021, 21:16

Binnenkort monteer ik weer mijn bronzen Schroefaskoker in mijn polyester boot. Op de koker wordt een bronzen flens bevestigd die dan vastgeschroefd wordt tegen de kiel. Bij demonteren zat er zwarte kit tussen de koker en het polyester en tussen de flens en de kiel.
Welke kit kan ik nu het beste gebruiken hiervoor, er zijn zoveel soorten ? Zelf dacht ik Sikaflex 591 te gebruiken en daarvoor eerst ontvetten en het brons primeren volgens de specificaties.

Hoor het graag.
Snater71
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2020, 20:21
ligplaats:
info:

Re: Welke kit

Berichtdoor Solita74 » 22 Jan 2021, 21:27

Een rubbere pakking slaan en vloeibare pakking er tussen
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Welke kit

Berichtdoor Beemer » 22 Jan 2021, 23:26

Snater71 schreef:Bij demonteren zat er zwarte kit tussen de koker en het polyester en tussen de flens en de kiel.

Klinkt niet, als dat er hier sprake is van mooie vlakke passingen e.d.
Met name de ruimte tussen 'koker en polyester' lijkt mij het beste te dichten met een goede kit en ja dan zou ik ook de flens kitten. Bij een goede kit zie ik de meerwaarde van een zelf te maken rubber pakking niet geheel (wordt dan snel een kliederboel).
Na het kitten de flens niet te strak aantrekken, er moet een dun laagje (enkele milimeters) tussen de delen blijven. En de kit voor belasting (hier: draaien van schroef) eerst goed laten uitharden.

Sikaflex is uitstekend, maar ook Zwaluw Hybrifix lijmkit is hier uitstekend toepasbaar en kost de helft van Sikaflex.

Besef wel dat je dit soort kitten later alleen nog maar, met heel veel moeite, mechanisch kunt verwijderen. De flens/koker haal je later echt niet even makkelijk los :lol: :lol:
Beemer
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten