Bericht door stentor950 » za 19 okt 2013, 21:19
Je hebt verschillende soorten keer koppelingen met platen of hydraulisch, hoe het exact inwendig werkt kan ik je niet vertellen maar het werkt niet als een versnellingsbak met tandwielen.Ik probeer het ongeveer uit te leggen. Bij een hydraulische koppeling wordt de oliestraal doormiddel van een driewegklep in de richting van voor of achteruit gezet.De richting van de oliestraal bepaalt dus of je voor of achteruit gaat. Bij een plaatkoppeling worden de platen als het waren op elkaar gedrukt waardoor ze elkaar meenemen of juist niet meenemen.Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen.Maar het is een feit dat als je meer toeren maakt je harder gaat,als dat bij jullie niet gebeurd slipt er iets.Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is ,her is moeilijk uit te leggen
Als je dit soort onzin uitkraamt zonder je eerst te verdiepen in de werking van een (hydraulische)keerkoppeling, dan sla je de plank volledig mis. Probeer eens - Werking hydraulische keerkoppeling- in Google???.