Peugot indenor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:26

Bericht door jeroen » ma 02 sep 2013, 18:48

Hallo ik heb een vraag ik heb een peugot indenor xdp4.88

onder het varen maakt de motor enorme toeren niet normaal zonder vooruit te komen latten we de motor een tijdje uit dan is het weer goed maar naar die andere half uur weer niet.

Vervangen opvoerpomp en filters en motor ontlucht
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Wim Niessen » 07 Dec 2013, 21:26

Bericht door Wim Niessen » ma 02 sep 2013, 19:00

Komt wellicht door vervuiling (bacterien?) in je dieselolie. Misschien moet je je tank eens schoonmaken
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:27

Bericht door jeroen » ma 02 sep 2013, 19:27

jeroen schreef:
Hallo ik heb een vraag ik heb een peugot indenor xdp4.88

onder het varen maakt de motor enorme toeren niet normaal zonder vooruit te komen latten we de motor een tijdje uit dan is het weer goed maar naar die andere half uur weer niet.

Vervangen opvoerpomp en filters en motor ontlucht





de boot doet het zelf met schone diesel filter zijn ook allemaal schoon maar die toeren is egt niet normaal net of dat de motor uit de boot wil zoon hoge toeren keerkoppeling is hydrolisch dus dan zou je toch ook niet egt verwachten dat ie daar uit schiet.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:27

Bericht door jeroen » ma 02 sep 2013, 19:30

maar er zit schone diesel in zou het mischien ook kunnen komen dat de motor ergens valse lucht wegzuigt of keerkoppeling maar die is hydrolisch dus dat zou je dan toch ook niet egt verwachten .
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Jan Huibers » 07 Dec 2013, 21:28

Bericht door Jan Huibers » ma 02 sep 2013, 20:38

jeroen schreef:
onder het varen maakt de motor enorme toeren niet normaal zonder vooruit te komen




Klinkt alsof de keerkoppeling plots in de 'vrij' schiet, al weet ik niet of dat mogelijk is met jou keerkoppeling
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:29

Bericht door vuuren1 » ma 02 sep 2013, 20:46

jeroen schreef:
Hallo ik heb een vraag ik heb een peugot indenor xdp4.88

onder het varen maakt de motor enorme toeren niet normaal zonder vooruit te komen latten we de motor een tijdje uit dan is het weer goed maar naar die andere half uur weer niet.

Vervangen opvoerpomp en filters en motor ontlucht




"Enorme toeren zonder vooruit te komen"
Dan heeft dat niks met brandstofaanvoer te maken, wel met bv. een keerkoppeling die slipt.
Kijk en ruik eens aan de keerkoppelingolie is dat zwart of ruikt het verbrand?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:29

Bericht door De Stoere » ma 02 sep 2013, 21:33

Als de motor hoog toeren draait kan het nooit een brandstof probleem zijn ,er slipt duidelijk iets als hij warm wordt ,het lijkt mij de keerkoppeling.Ik dacht eerst nog aan de demperplaat maar dat kan bijna niet want dan komt hij helemaal niet meer vooruit. Het moet de keer koppeling zijn kan niet anders.Ik heb zelf een paragon keerkoppeling gehad die dat ook deet, maar als ik dan lang gas bleef geven ging hij alsnog vooruit,er was toen inwendig een keerring kapot.Bacterien in de brandstof slaat helemaal nergens op ,dan loopt hij slecht of helemaal niet.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:30

Bericht door jeroen » ma 02 sep 2013, 22:13

Hallo de boot vaart eerst gewoon gewoon hele tijd goed en dan begint de motor te brullen in de toeren maar brandstof pomp zou dat ook een optie kunnen zijn

Maar als je de motor een tijdje uitzet dan doet ie het gewoon weer normaal hoe kan dat dan zet er iets uit in de keer koppeling of iets dergelijks.

zou er ook geen diesel slang kapot kunnen zijn die die valse lucht aanzuigt dat er een luchtbel in de leiding komt.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:30

Bericht door De Stoere » di 03 sep 2013, 15:47

Je kan wel gepikeerd reageren maar je kan beter eerst logisch nadenken .Je motor gaat hoog toeren lopen en komt niet vooruit dan zit het toch in de aandrijving en niet in de motor of de pomp.Er gaat heel duidelijk iets slippen.Wat gaat er slippen de keerkoppeling wand er zit normaal gesproken niets in wat kan slippen.Tenzij er bijvoorbeeld nog een oude plaatkoppeling tussen zit ,maar dat is zeker niet gebruikelijk.Ik zou als je om raad vraagt maar beter luisteren scheelt je een hoop onnodig werk Gr René ( De Stoere).P.S lucht in de brandstof kan niet want een diesel loopt niet op lucht.
Klaver vier
 

Re: Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:30

Bericht door jeroen » di 03 sep 2013, 16:42

Ik ben niet gepikeerd zeg alleen hallo tegen jullie hahaha


Maar we hebben er een monteur bij gehad die zij dat het niet egt kon omdat de keerkoppeling hydrolyse is en die dacht eerder aan de brandstofpomp.

maar mij leek dat het ook aan de keerkoppeling lag
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten