Goedendag heren,
Ik heb een simpele vraag, ik kom voorlopig niet op mn boot dus kan het zelf niet bekijken maar klopt het dat het stationair toerental bij een koude motor iets hoger ligt dan bij een warme dieselmotor?
Mvg
Addink12 schreef:Dank voor de uitleg, bij koude motor is het stat. toerental bij mijn motor iets hoger dan bij warme motor.
Als je door omstandigheden het stationair toerental hoger wilt zetten dan wat er in de handleiding staat tot hoeveel mag je dan daarboven zitten (bij een mechanische keerkoppeling)? Is daar een maximum aan verbonden?
Mvg Rob
Addink12 schreef:De reden dat ik dit vraag is dat mijn motor vaak trilt bij het stationair achteruit varen, alsof er een touw in de schroef zit.
Het stationair toerental is al verhoogd naar 900t/m en de 4bladsschroef is "verlicht ", maar zonder resultaat.
Ik heb een 2.63:1 mechanische keerkoppeling. Heeft iemand nog een idee?
Ps bij een koude motor nooit last van trillingen.
Addink12 schreef:Goedendag Hans
Ik zou het e.e.a. wel wat uitgebreider willen uitleggen, want ik zie graag dit probleem opgelost! Ik weet niet of je bij een watersportbedrijf werkt o.i.d. maar dan zou ik graag een keer langskomen!
Mvg Rob
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten