Tja lastige keuze met de afmetingen die je geeft ben je wat onder gemotoriseerd met een 42 pk. Als ik vicprop invul met jou gegevens en aanneem dat je waterlijn ongeveer 9 meter (31voet) is zou je 96% van je romp snelheid halen 7.2 knoop.
Eigenlijk vaar je nergens harder dan 10 km/h 5.5knoop daar heb je met deze afmetingen tussen de 15 en 20 pk nodig afhankelijk van wind mee tegen en golven. Het voordeel van de turbo is dat je behoorlijk wat meer koppel krijgt in de range van 1500 tot 2200 toeren.
De vraag is of jij dit koppel met de schroef kan overbrengen ik denk niet meer met een TMC 60 of ZF 12 je gaat dus 900euro meer voor de motor betalen maar ook nog eens meer voor een andere KK? Er vanuit gaande dat je de schroef en KK optimaliseert voor het hogere koppel anders heeft het geen zin om de turbo te nemen. Als je een 1:2 reductie kiest wat mischien met de ZF of TMC 60 zou kunnen vermogens technisch resulteert dat in een kleinere schroef ergo het nut van de meer koppel van de turbo verlies op de efficiëntie van de schroef.
Als je motor schroef en KK optimaliseert vaart wel zuiniger met de turbo maar je moet wel heel veel liters diesel verstoken wil je dat terug verdienen. Voor PK koppelwaares en krommes zie
https://www.vetus.com/media/mmnews/14086265842944326.pdf