Timray problemen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Timray problemen

Berichtdoor vuuren1 » 21 Aug 2020, 22:15

Amersfow schreef:Really?? Zitten alle leveranciers op dit micro forum mee te lezen? Ik kan het me niet voorstellen.


Jazeker wel..
De kwaliteit van motoren die 1/5 tot 1/3 kosten van A merk motoren is ook hier al jaren geleden aan de orde geweest.
(na enige twijfelachtige opmerkingen alhier werd ik door een importeur al snel opgebeld, dus er wordt wel degelijk meegelezen..)

Niet doorgeboorde koelkanalen en dat soort dingen geeft aan dat de kwaliteit twijfelachtig is.
Ik ken watersporters waarbij meerdere vakanties volmaakt zijn verknoeid door problemen met dergelijke motoren (de gekste dingen gingen stuk, t/m brand toe).
En dan minimaal 3 weken op een onderdeel wachten, toen was de vakantie dus afgelopen..

We kunnen wel weer ouwe koeien uit de sloot halen maar de vraag blijft waarom al die A-merken die 3x zo duur zijn veel meer motoren verkopen?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Timray problemen

Berichtdoor Kwokko » 21 Aug 2020, 22:58

vuuren1 schreef:................. die A-merken die 3x zo duur zijn veel meer motoren verkopen?

3 keer zo duur?
Nog niet 2 keer.
Als ik 2 motoren vergelijk,een TMD46i(chinees) met KK en luxe dashboard,en een TMC42dii(mitsubishi ),met TMC69 kk en luxe dashboard,dan is de laatste 2 duizend euro duurder dan de eerste bij TimRay. Het is 6 duizend om 8 duizend euro. ex inbouw.
In principe is de eerste 2 duizend te duur.
Voor mij is het verschil te klein om voor een chinees te gaan.

Waar veel mensen bij TimRay zich op verkijken,is denk ik de prijs die gepresenteerd wordt op hun site.
Dat is exclusief btw. Het betekend wel,dat er 21% bij komt.
Bij Drinkwaard is dat inclusief 21% btw.
Kwokko
 

Re: Timray problemen

Berichtdoor varg » 22 Aug 2020, 11:02

Al met al ben ik erg blij dat Timray zijn verantwoordelijkheid als importeur serieus neemt! Dat is een goed teken. Vergeet ook niet dat Timray geen ééndagsvlieg is maar al weer jaren meedraait. Ik ben bang dat er met de kwaliteitscontrole in China bij dit blok van AC/DC iets is misgegaan. Dat kan altijd gebeuren, maar als een importeur als vertegenwoordiger van de fabrikant een uitgebreid onderzoek doet en -ook na afloop van de garantietermijn- vervanging niet uitsluit dan is dat winst. We volgen het met belangstelling! Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Timray problemen

Berichtdoor Kwokko » 22 Aug 2020, 13:11

varg schreef:Al met al ben ik erg blij dat Timray zijn verantwoordelijkheid als importeur serieus neemt!

Vind je dat TimRay zijn verantwoordelijkheid serieus neemt?
Schijnbaar moet ruchtbaarheid via een forum TimRay op andere gedachten brengen,want in eerste instantie deden ze het af met "randzaken".
AC/DC schreef:Timray zelf gooit het op randzaken ,zoals inbouw slecht onderhoud e.d. die dekken zichzelf goed in en geven niet snel toe.

TimRay had ook direct kunnen kiezen voor hun "verantwoordelijkheid".
Echter lieten ze het zo,en namen ze het voor kennisgeving aan.
Het geeft duidelijk aan ,wie TimRay is.

Ik sta ook voor een dilemma,of voor die laatste paar jaren een Sjinees,of toch maar een echte masjientje erin lepelen.
Ik denk dat ik voor het laatste ga kiezen.
Liever te duur uit,dan na een paar jaar,dikke problemen,en een hoop gedonder en ook de boel in de openbaarheid te moeten brengen of je rechtsbijstandverzekering te moet inschakelen om een importeur/dealer tot bewegen te dwingen .

Uit ervaring weet ik dat iemand meer garantie op zijn of haar Senseo heeft,dan op een duurdere aankoop .
Een fleetowner heeft meer kans,dan een éénling.
Het zal bij TimRay niet anders zijn ,dan bij anderen.
Neem je 10 motoren af,dan willen ze nog wel wat doen,maar bij één houden ze de hand op de knip in eerste instantie.

Hopelijk komen ze nu tot inkeer,en handelen dit netjes en zorgvuldig af.
Kwokko
 

Re: Timray problemen

Berichtdoor bas » 22 Aug 2020, 14:27

Eerst maar eens afwachten wat nu eigenlijk het probleem is voor we gaan namen&shamen.

Voorlopig gaan ze buiten de garantieperiode, die al 3 jaar langer is dan menig ander gerenommeerd merk, kijken wat en of er wat loos is. Vind ik vooralsnog netjes.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Timray problemen

Berichtdoor stefan » 22 Aug 2020, 14:59

Precies!
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Timray problemen

Berichtdoor Kwokko » 22 Aug 2020, 16:03

bas schreef:Voorlopig gaan ze buiten de garantieperiode

Schijnbaar is al gebleken of geconstateerd door derden ,via een koppakking, dat er gaten ontbraken.
Dergelijke tekortkomingen zijn het gevolg van een onzorgvuldige nacontrole,en hebben niets met garanties o.i.d. te maken.
Men mag er normaliter van uitgaan ,dat een apparaat ook na de garantieperiode normaal functioneert.

Tekortkomingen ,indien te wijten aan productiefout, waarop de koper geen invloed heeft gehad en niet kan hebben,dienen ten alleen tijde te worden hersteld door de fabrikant cq importeur ,indien er problemen uit voortvloeien binnen een gerede tijd van gebruik.
Dat kan 3 jaar zijn,maar ook 20 of meer.
Uitgesloten daarvan zijn delen die aan slijtage onderhevig zijn,en waarvan men mag aannemen dat deze op tijd worden vervangen door de eigenaar ,cq gebruiker.
Kwokko
 

Re: Timray problemen

Berichtdoor bas » 22 Aug 2020, 17:25

Schijnbaar is al gebleken of geconstateerd door derden


Het probleem is er nog dus er is nog niks gebleken of geconstateerd. Gewoon rustig afwachten wat de bevindingen gaan zijn.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Timray problemen

Berichtdoor jkos » 23 Aug 2020, 09:39

Volledig eens met Bas, eerst het resultaat maar eens afwachten en dan pas oordelen.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Timray problemen

Berichtdoor hbsmarine » 23 Aug 2020, 11:14

Goede morgen,

Als eerste wil ik even mededelen dat ik de monteur ben die op dit moment met de klant naar een oplossing aan het zoeken is samen met timray.
Gebleken is inderdaad dat er wat koelkanalen dicht zaten, echter heeft de motor al 260 uur gelopen. Mocht de oorzaak dus in de koelkanalen hebben gezeten waar we van uit gingen dan was het probleem al eerder aan het licht gekomen in die 5 jaar en 260 draaiuren.

Even terzijde het volgende: De motor is 5 jaar geleden verkocht aan een meneer die de motor heeft laten inbouwen vervolgens heeft de huidige eigenaar de boot overgenomen. De inbouw is erg slecht gedaan en uit onderzoek is in 2015 al medegedeeld aan de eigenaar destijds dat de inbouw wat gebreken heeft, en dit is nooit opgelost, ook is nooit het verplichte inbouw controle formulier aan timray toegezonden.
De motor valt dus al lang niet meer onder de garantie.

We proberen samen met Timray een oplossing te bedenken, de kwaliteit van de motoren vind ik heeft zich al lang bewezen.
daarom zijn we denk ik ook met zijn allen erg benieuwd waar de oorzaak ligt.
Dat timray nu een voorstel heeft gedaan om de motor te gaan testen heeft niks te maken met deze post op het forum maar omdat het probleem al een tijdje loopt en in de tussentijd al veel dingen zijn gedaan om achter het probleem te komen.

September gaan we de motor uit de boot halen en leveren we hem af bij timray, zodra er een oplossing gevonden is zullen we dat vermelden.
hbsmarine
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 Aug 2020, 14:21
ligplaats: Rijssen
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten