No Hurry schreef:Deze moet voorgegloeid worden, er zit wel een lampje maar die gaat al meteen branden als je contact aanzet, ik zie niet direct het verschil als je daar de sleutel doordraait naar de gloeistand en lampje blijft branden.
Even voorop gesteld, ik heb geen Benz ,maar in het principe van voorgloeien zit geen verschil.
Het lampje waar jij het over hebt,is dat een chroomkleurig bolletje met gaatjes erin,zodat je een gloeispiraaltje ziet gloeien,of is dat gewoon een rood lampje op het dashboard.
Bij de mijne gaat het als volgt.
1.Draai sleutel in eerste positie,lamp gaat branden,en zoemer klinkt.
2.Draai de sleutel naar voorgloeipositie,lamp gaat uit,en zoemer houd zich koest.
3.Na 50 seconden start ik de motor,zoemer komt niet terug,en lamp gaat uit nadat ik de motortoeren iets heb verhoogd.
Ik heb geen aparte controlelamp voor het voorgloeien.
Men vertelde dat je zo'n 30 seconden moet voorgloeien, en dat je telkens dit moet doen als je de motor start ook als je de motor even hebt uitgezet.
Doe ik nooit,mijn motor is dan nog warm genoeg,en start zonder voorgloeien.
Maar is het altijd zo dat het voorgloei lampje blijft branden en niet net als in een auto het lampje uitgaat.
Wat je in een auto ziet,is ook geen voorgloei lampje.
Ik heb al diverse diesels gehad,van luxe wagens tot aan trucks en tractoren toe,maar daar zaten geen voorgloeilampjes op.
Alleen de oude Massey Ferguson petroleum tractoren,hadden een bolletje met een soort van gloeidraadje erin,die oplichte als je voorgloeide.
Maar lampje moet
wel uitgaan,na dat de motor gestart is.
Plaats eens een foto van je dashboard,dan kunnen we hier zien hoe .e.e.a. eruit ziet.