Speciale Diesel

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor pascall » 18 Mei 2020, 20:40

Het Sluizenfront schreef:Ga tanken waar de beroepsvaart ook gaat tanken als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Hier in mijn omgeving hebben we in Maasbracht Tullemans oliehandel.
Daar heb ik in het najaar getankt voor 1,22 toen bij Tinq de prijs 1,34 was.
Enkele weken geleden hoorde ik via via dat de diesel bij Tullemans 1 euro kostte.
Het kan dus wel maar je moet er wel de mogelijkheid voor hebben.
Je hoort wel eens verhalen dat de gasolie daar van een minder kwaliteit is maar vele om mij heen gaan er tanken en hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Je gaat aan een giga ponton van 1200 ton afmeren waar je speciale vulpunten hebben voor de pleziervaart met een vulpistool zoals aan de pomp. Dus geen grove binnenvaart behandeling.
Lijkt wel reclame maar echt, ik heb helemaal niets met Tullemans :|


Voor de prijs misschien interessant maar of je daar schone diesel krijg is maar de vraag.
De beroepsvaart tank uit een ander vaatje als de pleziervaart.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor aadbloem » 18 Mei 2020, 20:46

pascall schreef:Voor de prijs misschien interessant maar of je daar schone diesel krijg is maar de vraag.
De beroepsvaart tank uit een ander vaatje als de pleziervaart.

Is dat echt zo en wat is dan het verschil? Er staan op dat grote ponton bij Tullemans ook van die mega dikke slangen op pompen.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor Guerto » 18 Mei 2020, 20:53

5 mei 75 liter Neste My renewable diesel getankt voor € 1,489 bij Tamoil in Sumar (of all places). 6 mei nog 50 Liter extra gehaald, toen was de prijs € 1,519 de liter. Ik tank al een aantal jaren GTL tot volle tevredenheid, maar dat is wat lastiger te krijgen. Sumar is voor mij vrijwel om de hoek, dus probeer ik dit nu eens. Neste is een HVO100.

Groet,
Geert
Doerak 950 AK >Theodoor<
Guerto
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 18 Jan 2012, 11:02
Woonplaats: Burgum
ligplaats: Burgum
info:

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor bas » 18 Mei 2020, 20:54

Beroeps tankt rode gasolie, pleziervaart blanke.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor Kwokko » 18 Mei 2020, 23:13

Het Sluizenfront schreef:Waarom??? Joost mag t weten :lol:

Om dezelfde reden waarom ze in Griekenland of Italië ook het liefst hebben dat je contant betaald.
Wat niet op papier(lees kassabon) staat,hoef je niet te verantwoorden richting de fiscus. ;) ;)
Kwokko
 

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor elrenegado » 19 Mei 2020, 08:55

Guerto schreef:5 mei 75 liter Neste My renewable diesel getankt voor € 1,489 bij Tamoil in Sumar (of all places). 6 mei nog 50 Liter extra gehaald, toen was de prijs € 1,519 de liter. Ik tank al een aantal jaren GTL tot volle tevredenheid, maar dat is wat lastiger te krijgen. Sumar is voor mij vrijwel om de hoek, dus probeer ik dit nu eens. Neste is een HVO100.

Groet,
Geert


Ik ga daar vanmiddag ook even 3 jerrycans mee vullen bij de tamoil in Beesd.
GTL is voor mij nog verder weg om te gaan halen, dus maar een 75 liter van dit spul proberen.

Maar ik blijf er wel anti bacterie spul bij gooien, gewoon uit voorzorg.
Want naar mijn mening kan in elke diesel bacteriën groeien, bij de 1 alleen iets sneller als de andere.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Speciale Diesel

Berichtdoor kajoe » 19 Mei 2020, 09:31

alle gasolie is de zelfde het verschil zit in de toevoeging van de kleurstof als de een of andere gek het in zijn hooft haalt (meestal een politicus) en de olie geel wil hebben ander kleurstofje nu word het al op de raffinaderij of depots gedaan vroeger op de tankers kregen we voor het laden rekjes met flesjes voor het aantal tanks die moest je er in kieperen na een paar minuten laden en dan had je blauw of rode gasolie voor de rest zit er totaal geen verschil in behalve de prijs heel vroeger toen wij nog gasolie leverde in Amsterdam koste een liter 6 cent en 4 cent accijns vrij dat was inde jaren 50/55
ik denk dat de productie prijs nog niet veel meer is geworden maar de verdiensten tussen winning en de pomp hoog opgelopen zijn .
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten