Het heeft even geduurd maar nu kan ik terug melden dat ik een paar adviezen van jullie heb opgevolgd.
Allereerst heb ik contact opgenomen met Alex van Vianen bij Blokland.
varg schreef:Dit is waarschijnlijk een flexiseal van voorheen Amartech. Tegenwoordig is dit overgenomen door Blokland Non Ferro. Daar zit een man die er alles van af weet....neem contact op! Alle onderdelen zijn nog leverbaar. In de flexiseal zitten bij mijn weten drie (3) lipseals/keerringen. Tussen twee van die keerringen wordt een klein beetje vet geperst met een stauferpotje....dus niet hardhandig met een vetpers of zo! De laatste seal zorgt dan dat het water gescheiden blijft van het vet. Het kan zijn dat de keerring bij het monteren beschadigd is. Maar goed, stuur je foto's (of een link naar dit draadje) even naar Blokland met de vraag om advies! adres:
vianen@bloklandnonferro.nl naam: Alex van Vianen (werkt niet op dinsdag) groet, Arnold
Deze man heeft mij uitgebreid van informatie voorzien en het belangrijkste was misschien wel dat hij bevestigde dat het 'normaal' is dat de flexiseal warm wordt. Helaas.
aadbloem schreef:Ik denk dat je inderdaad die ontluchting eens af moet doppen. Is niet echt nodig lijkt mij.
Er is nu geen ontluchting meer; de slang voor het water zit nu op een T-stuk in de uitlaat (na de anti-hevel bocht). Daar moest eerst een nieuw busje voor op de koker gelast worden omdat de vorige afbrak
Dit met dank aan een werf in Friesland die het busje er op gelijmd/gekit hadden. Droeftoeters!
Ook is er een stauferpotje geplaatst en is de doorsmeer-leiding verwijderd.
Dank ook aan alle anderen die hebben meegedacht.
(Ja, ik weet het: potje bilgeverf doet wonderen. Komt goed.)