Beste Allemaal,
Al jaren lees ik dit forum met veel plezier, in de hoop jullie natuurlijk nooit nodig te hebben.
Helaas voor mij heb ik nu een probleem met mijn peugeot indenor dtn 40 op motorplaatje staat xdp 4x88
op een rijtje:
1 Motor start koud en warm zonder problemen.
2 motor slaat geen enkele slag over.
3 motor loopt als een zonnetje stationair 700 toeren, belast 2700 toeren!
Elk jaar doe ik kleppen stellen, nieuwe olie en filter, nieuw koelvloeistof, en maak de binnenkant buisjes van de van het koelwater circuit schoon, en het filtertje van het opvoerpompje op de motor.
1 De ene keer als ik start rookt de motor direct blauw en dat kan de hele dag varen zo blijven en verbruikt dan zomaar een liter olie! maar loopt als een zonnetje! ik ben dan niet 1 keer vol gas gegaan!
2 De dag erna bijvoorbeeld start ik de motor en rookt ineens niet, en dat kan dan ook de hele dag doorgaan en verbruikt dan ineens geen olie, en loopt ook als een zonnetje!
3 ik heb daar natuurlijk wat mee geëxperimenteerd, en kwam erachter dat als de motor rookt, dat als ik 3 min volgas geef dat ik van de 10 keer dat ik dat doe, 7 keer van het roken weer af ben!
Het koelwater staat altijd een cm onder de vuldop, en blijft daar altijd keurig op pijl.
Waar kan dit nu aan liggen? iemand enig idee? vuuren1 of wolf?