Waterlock verkeerd gekozen?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor laserdevil » 08 Jun 2014, 18:48

Sorry voor de late reactie.
Was weer buiten de radar met de boot.
De oliedrukmeter is van het type vetus max. 10bar met een oliedrukgever , dus geen sensor.
Het alarm is een ronde buzzer , plat model.
Ziet een beetje uit als een oude brommerclaxon.
Weet niet of dat ook gekoppeld is met de dynamo's.
Het is zo'n zooitje achter het paneel dat je bijna niet kan zien wat de plus en de min is , dus moet ik alles scheidden en opnieuw bedraden.
Als ik alles opnieuw bedraad en gemonteerd heb , kan ik ook zeggen en zien wat werkt en wat niet.
De boot komt van een australische werf , en hij is de derde eigenaar.
Dan weet je het wel.
Ik zag achteraf pas dat dit alleen maar giswerk word , anders had ik dit topic nog niet eens gestart.
Heb met hem afgesproken als ik tijd heb , we een boodschappenlijst gaan maken , en dan alle elektra gaan vernieuwen naar de motor , dynamo's en achter het paneel.
Wat ik vreemd vind is dat er ook 2 temp. sensoren zitten.
1 gaat via een stugge draad (thermische?) naar de meter , en 1 sensor is van het type met een stekkertje.
Al met al werk zat.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor Lucter » 08 Jun 2014, 19:04

Sorry voor de late reactie.
Was weer buiten de radar met de boot

Wat een rotleven heb je toch :D

Durf daar ook zo 1,2,3, geen antwoord op te geven. Eerst met de multimeter aan de slag :!:

Bij opnieuw bedraden massa-vrij overwegen, voorkomt een hoop ellende en zoekwerk voor de toekomst.

Ik heb alleen min aan de massa tijdens het starten, verder alles massa-vrij. ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor vuuren1 » 08 Jun 2014, 22:04

Weer onduidelijkheid: Een gever is gewoon hetzelfde als een sensor.

Als de buzzer niet direct via een alarmcontact op de motor loopt dan gaat Wolf mogelijk gelijk krijgen.
Dus goed kijken en nameten.

Twee temperatuursensoren, waar gaan die heen?

In dergelijke gevallen is de kniptang mijn vriend en gaat alles eruit. Daarna gewoon opnieuw beginnen.
Opnieuw wil ook zeggen anders en beter.
Als je het werk goed doet dan werkt alles in 1 keer goed.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor laserdevil » 08 Jun 2014, 23:44

Die buzzer is inderdaad een raadsel hans.
Hij doet schijnbaar het werk voor de alternators en de olie.
En kijken en nameten gaat het hem dus niet worden.
Het wordt de grote vriend en een paar meter koper verwijderen en alles opnieuw monteren en aansluiten met kabelogen , eindhulsjes en stekkers.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor Wolf1 » 10 Jun 2014, 10:03

vuuren1 schreef:Als de buzzer niet direct via een alarmcontact op de motor loopt dan gaat Wolf mogelijk gelijk krijgen.
Dus goed kijken en nameten.

Afbeelding
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1855
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Waterlock verkeerd gekozen?

Berichtdoor laserdevil » 10 Jun 2014, 21:45

Wolf,
Dat is in mijn vriend zijn boot een grote onbekende.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten