Toerental Solé 33 laat zixh slecht regelen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Toerental Solé 33 laat zixh slecht regelen

Berichtdoor henkvd » 11 Aug 2026, 19:19

Werkt idd een stuk makkelijker dan hoe imugur nu werkt, dat is al een oud stukje en is er niet eleganter op geworden, grote voordeel voor het beheer is, hoef niet eens in hele tijd ruimte vrij te maken, alles staat nl ergens anders online, en vreet anders uit eindelijk geheugen weg, loopt aardig op als je enthousiast fotos plaatst, dit geeft geen beperkingen.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor eagle » 11 Aug 2026, 20:32

Om de regelaar zelf te testen moet er eerst een bepaald (laag)toerental woren ingesteld, en dan de belasting van de motor worden gevarieerd, waarbij dan het toerental niet mag veranderen, en meteen zonder, of met minimale over- of undershoot terugkomen op het ingestelde..
Dat is te doen door:
Bij het starten op letten of er overshoot is bij aanslaan.
Of er minimale toerenwijzijziging is bij FWD in- en weer uitschakelen. Eventueel het Stat. toerental aan de pomp hoger stellen, en weer testen. ( de Keerkoppeling zal wel wat bokken). Dat geeft uitsluiting over de regelaar.

Dan de opvoeromp testen: Die hebben de eigenaardigheid dat als ze even nauwelijks moeten opvoeren, soms niet meteen op gang komen.
Draai de ontluchtingsschroef op de ingangsbanjo op de pomp iets los bij stat. draaiende motor, zodat het ietsje lekt (doekje eromder), en let op het lekspoortje. Roep het verschijnsel op. en kijk of tijdens het twijfelen het lekspoortje er blijft; blijft het tijdelijk weg, dan is de opvoerpomp niet Ok. (Kan natuurlijk ook met een manometer..)

Roetpunt tijdelijk verzetten: Dat gaat met de Stopzetmagneetspoel: Draai de contramoer ervan los. Draai de hele magneet richting Losdraaien, 2 omwentingen, en dan de moer weer vast, en probeer weer.. (eventueel tijdelijk de aansuitdraden losnemen) en later de magneetspoel weer in de originele stand terug zetten..

Ben benieuwd..

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

Berichtdoor JanSenior » 12 Aug 2026, 10:48

Wat ik steeds meld: Koud werkt alles naar behoren. Als de motor op temperatuur is, gaat het mis.

Ik begrijp zo één, twee, drie niet op welke wijze jouw procedure ons fenomeen oplost.
JanSenior

ligplaats: KWVL
info:

Berichtdoor heuvels » 12 Aug 2026, 10:57

JanSenior schreef:Ik begrijp zo één, twee, drie niet op welke wijze jouw procedure ons fenomeen oplost.
Wel een manier om mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor JanSenior » 12 Aug 2026, 11:06

Pieterse schreef:https://postimages.org/nl/

Ik plaats foto's hiermee dat vind ik wat eenvoudiger. Het is geen app maar gewoon een website. Upload een foto, scroll naar beneden en kies hotlink voor fora.
Plak deze link in je bericht en klaar.

Afbeelding

Al jaren plaats ik foto's in alle fora waarin ik acteer. Ik heb voor dat doel fotomappen in Google Chrome Foto's. Ik kies daar het IP adres van een foto en plak dat tussen [img]link[/img]. Hier werkt dat niet. Als ik de link plaats tussen URL kan je foto zien door er op te klikken:

https://photos.fife.usercontent.google.com/pw/AP1GczP0ELkP63597J_WjECdw3GhmkZTCNPIsGVR9ATouY7bwX44-CPY2q5nrQ=w800-h600-s-no-gm?authuser=0

Veel fora hebben ook de mogelijkheid direct een afbeelding te selecteren op de computer. Hier helaas niet. Ik ben niet van plan om een nieuw fotoalbum aan te leggen voor één webstie :D .
JanSenior

info:

Berichtdoor heuvels » 12 Aug 2026, 11:27

Leuk hoor die link, alleen jammer dat die alleen voor jou werkt! Je zult ergens moeten instellen dat iedereen kan meekijken.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor JanSenior » 12 Aug 2026, 11:59

Aha, oude mannen kwaal. Ik vergat te zoeken op een openbare map:

Afbeelding

Nu werkt het wel.

Dit is het bootje waar het allemaal om gaat.
JanSenior

info:

Berichtdoor Wolf1 » 12 Aug 2026, 12:32

JanSenior schreef:Aha, oude mannen kwaal.

Maar niet te oud om te leren !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor JanSenior » 13 Aug 2026, 13:58

Het commentaar van de dieselpompreparateur:

"De pomp heeft wel behoorlijk wat te lijden gehad van stilstand. Het is aannemelijk dat dit de oorzaak, of één van de oorzaken is. De kosten zitten voornamelijk in het arbeidsloon en testen. Om deze reden is het niet praktisch om de pomp te reinigen en te proberen op de testbank. Als deze dan niet door de test komt zijn de kosten aanzienlijk zonder resultaat. Dan elementen en perskleppen vervangen zou niet logisch zijn. Revisie is het advies".

Begin volgende week klaar.
JanSenior

info:

Berichtdoor eagle » 13 Aug 2026, 15:14

heb je die tests gedaan?

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

VorigeVolgende