Compressie Vetus M4.14?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Compressie Vetus M4.14?

Berichtdoor kajoe » 16 Jul 2024, 15:27

tja mijn huidige boot gekocht machine ruim zag er niet uit dikke rotzooi met olie verkoper heel stellig niets aan de hand op de vraag hem te starten kwam wat gerommel nou uiteindelijk ok maar hij deed het dus niet goed na een keer of wat accu leeg tja nou kom morgen maar dan doet hij het dit was Kerkdriel en wij uit Terherne nou ja konden bij vrienden overnachten morgens weer er heen zelfde gedonder maar uiteindelijk met vervangen van zekeringen en de motor op de hand getornd wou hij een enorme berg blauwe rook na een poosje bleef hij sterk roken en bij gasgeven was de hele haven blauw ,dus ja wat te doen ok wil hem wel kopen maar er moet minstens 6a8 duizend van de prijs af voor de motor heel veel heen en weer gemekker maar vonden het ok dus papieren tekenen enz ,volgende dag op weg naar Friesland met veel ellende geregeld warm lopend uiteindelijk thuis de week daar op naar bakker ijlst die bekeken de zaak en lachte nou deze motor is totaal op (indenor 6/90 ) met een beetje handelen rekenen enz bleek er geen 90 pk nodig te zijn en kwamen in verband met de inbouw ruimte op een sole 62 uit de zelfde koppeling kon er achter ,tja breng hem maar dan hebben we de hele winter tijd zo gedaan in het voorjaar de boot opgehaald liep volaan 1.5 klm harder dan eerst en veel zuiniger minder herrie bakker ijlst is heel goed in dat soort dingen en weten de weg daarheen goed te vinden ,trouwens ze hadden ook al een nieuwe as/schroef en pyton ingebouwd en draait al jaren feiloos .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Mopolcamper » 16 Jul 2024, 15:52

Laat hier een echte deskundige eens naar kijken, bijvoorbeeld. TB Miedema in Makkum. Bij soortgelijke verschijnselen ontdekte hij bij mij een bacteriële verstopping in de brandstofleiding.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 16 Jul 2024, 16:34

Jacky schreef:Ik denk achteraf ook hadden we maar een zo goedkoop mogelijke boot met kapotte motor gekocht en dan meteen een nieuwe motor erin. Heb je dat maar in een keer gehad.
Maar voor deze was een revisie / nieuwe motor nu niet meteen ingecalculeerd ;)

Het is achteraf moeilijk te bewijzen,en nu helemaal .
Maar ik vraag me wel af , of de verkoper van de boot "er niets mee heeft gehad".
Het is toch vreemd dat hij de eerste (korte) reis dit al plaatsvindt.
Daarom de vraag , heb je een aankoop keuring ( gedaan door derden ) overwogen?

Vraag.
Wat moet de revisie dan nu kosten?
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 16 Jul 2024, 17:54

@ Renegade, ze hebben een jaar probleemloos gevaren, er is een aankoopkeuring gedaan, motor heeft weinig gelopen en er is complete documentatie.

Na een jaar de vorige eigenaar verdenken lijkt mij niet logisch.

Sowieso gaan we het achter het toetsenbord niet oplossen, enige juiste is er een gedegen monteur/expert er fysiek naar te laten kijken.
En dan uitsluiten of de reperaties er niets mee te maken hebben, want dat is het enige wat in een zeer korte periode voor het probleem is gebeurd!
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor bas » 16 Jul 2024, 18:02

Laat er nu eerst eens iemand naar kijken die er verstand van heeft, bijvoorbeeld een Drinkwaard waarmee je al in contact bent. Nu bezig aan 5 pagina's met horrorconclusies terwijl de oorzaak en het eigenlijke euvel niet eens duidelijk zijn, dan kan daar ook nooit een zinnige conclusie uit getrokken worden. Weet je überhaupt wel zeker dat het aan de motor ligt en niet aan de keerkoppeling?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor chaea » 16 Jul 2024, 18:08

bas schreef:Laat er nu eerst eens iemand naar kijken die er verstand van heeft, bijvoorbeeld een Drinkwaard waarmee je al in contact bent. Nu bezig aan 5 pagina's met horrorconclusies terwijl de oorzaak en het eigenlijke euvel niet eens duidelijk zijn, dan kan daar ook nooit een zinnige conclusie uit getrokken worden. Weet je überhaupt wel zeker dat het aan de motor ligt en niet aan de keerkoppeling?

Dit dus!
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Jacky » 16 Jul 2024, 18:22

bas schreef:Laat er nu eerst eens iemand naar kijken die er verstand van heeft, bijvoorbeeld een Drinkwaard waarmee je al in contact bent. Nu bezig aan 5 pagina's met horrorconclusies terwijl de oorzaak en het eigenlijke euvel niet eens duidelijk zijn, dan kan daar ook nooit een zinnige conclusie uit getrokken worden. Weet je überhaupt wel zeker dat het aan de motor ligt en niet aan de keerkoppeling?

Nee, klopt, daarmee dat we toch eerst naar de keerkoppeling gaan kijken, met Drinkwaard zijn we in contact, maar die blijken inmiddels helemaal geen revisie meer te doen.
Nogmaals, ik heb hen nu 2x aan de lijn gehad, ze dachten niet richting motor.

Volgende week komt een kennis die kan duiken eerst eens naar de schroef kijken of daar niks zit wat blokkeert, dat kunnen we zelf niet.
Dan zien dat een goeie monteur ernaar kijkt, en dan knopen doorhakken.
En inderdaad, we hebben een ruim jaar probleemloos gevaren.
Jacky

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 16 Jul 2024, 19:37

Als je een touw in de schroef hebt denk je echt dat alles kapot is. Met dit warme weer kun je er toch wel even induiken en voelen? Ik heb eens voor nood onderwater een schroef weer in fatsoen gekregen. Met een slang in de mond die ik gebruikte om te ademen. (Was wel zwaar door het drukverschil)
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 16 Jul 2024, 19:50

Jacky schreef:Volgende week komt een kennis die kan duiken eerst eens naar de schroef kijken of daar niks zit wat blokkeert, dat kunnen we zelf niet.

Dat kun je zelf heel gemakkelijk zelf controleren,en daarvoor hoef je niet eens het water in.

Keerkoppeling in neutraal zetten ,en dan moet de schroefas binnen met de hand te draaien zijn.
Achter de keerkoppeling zit altijd wel een stukje schroefas waar je die met de handen kunt omklemmen ,voordat die de koker in gaat.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 17 Jul 2024, 10:21

5 Kantjes:
Tempmeter met storingen
Motor met koel problemen
Motor met compressie problemen
Keerkoppeling met bediening problemen
Touwen in de schroef
Koeler en opvoerpomp enz. enz.

Ik heb een boot daar geniet ik van, hij brengt me op eigen kiel naar de zon en veel mooi water, het is mijn restaurant, mijn hotel en mijn vermaak !

Jij hebt een boot, en je koesterd de ellende !
Succes Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard