devriessn schreef:Motor is los, wierpot gevonden. Die zit er dus wel op!
devriessn schreef:Super, ga ik doen! Is het verstandig om vóór het starten al nieuwe olie bij te vullen en de diesel te controleren? Misschien ook gelijk de olie- en brandstoffilter vervangen, of is het beter om dit pas te doen vlak voordat de boot te water gaat? Het pijlen van de olie ga ik sowieso doen voor het starten, dieseltank zit bijna vol, zo er in te zien lijkt het nog aardig schoon.
Of voor het starten hier toch een goedje in te doen voor het stilstaan, boot is voor het laatst gevaren in oktober.
devriessn schreef:Morgen ga ik weer naar de boot toe, ik had toevallig nog 5 liter koelvloeistof liggen van de action (long life). Ik begreep wel dat je koelvloeistof niet mag mixen. Moet ik eerst de motor spoelen met water en hierna dan met koelvloeistof? Of is dat helemaal niet nodig en kan ik direct koelvloeistof gebruiken?
Verder is het expansievat leeg, ik neem aan dat ik die ook moet bijvullen tot het streepje? En wat te doen met de warmtewisselaar. Moet ik die doormiddel van de dop ook bijvullen?
devriessn schreef:Van motoren heb ik geen kaas gegeten.
devriessn schreef:Morgen ga ik weer naar de boot toe, ik had toevallig nog 5 liter koelvloeistof liggen van de action (long life). Ik begreep wel dat je koelvloeistof niet mag mixen. Moet ik eerst de motor spoelen met water en hierna dan met koelvloeistof? Of is dat helemaal niet nodig en kan ik direct koelvloeistof gebruiken?
En wat te doen met de warmtewisselaar. Moet ik die doormiddel van de dop ook bijvullen?
devriessn schreef:Mocht het niet hetzelfde zijn, of de waarde niet voldoende is dan spoel ik hem door met water en daarna met nieuwe koelvloeistof, die ik kan opschrijf en ga gebruiken. Dit zal dan de long life van de action zijn. Ik denk dan dat dit de juiste aanpak is!
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers