omkeerbare hydraulische pomp Hypro

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: omkeerbare hydraulische pomp Hypro

Berichtdoor Wolf1 » 02 Okt 2024, 17:40

Eagle bedankt, Beetje late reactie , we lagen op slecht internet verbinding plaatsen.
Bij kleine schepen was het verschil tussen de min en max snelheid van veel autopilots relatief vrij klein, dat er tegenwoordig piloten zijn waar hiervoor meer instel mogelijkheden zijn, weet ik niet.
Mijn advies was altijd op zee, een op magnetischme werkend compas, binnenwater een giro en dan werdt het een bocht aanwijzer.
Als hier dingen in verandert zijn, zou ik het graag vernemen, bv. plaats bepaling per GPS.
Gr Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Re: omkeerbare hydraulische pomp Hypro

Berichtdoor bassie77 » 02 Okt 2024, 19:42

Hoi,

Wij hebben sinds afgelopen jaar de type 2 stuurpomp geinstalleerd van Raymarine met de ACU-400 stuurautomaat. Qua roermoment zaten wij precies tussen de grote stuurcylinder (MTC17510) en de kleinere (7210) in. Omdat ik aan de veilige kant wil zitten gekozen voor de MTC17510 en dus moest ik ook die type 2 hebben die wellicht een beetje groot is.

Sins het in gebruik is hebben we geen problemen gehad. Het systeem reageert snel, zowel op de autopilot als handmatig. Het inregelen qua snelheid gaat denk ik automatisch bij het inleren want ik heb niets hoeven in te stellen.

Overigens ziet de pomp van raymarine uit zoals die van Hypro.

Afbeelding

Groet Bas
bassie77

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard